یوروپل: بیت کوین بیشترین سوء استفاده از رمزارزهای مجرمان را دارد

یوروپل: بیت کوین بیشترین سوء استفاده از رمزارزهای مجرمان را دارد

طبق گزارش اخیر ارزیابی تهدید جرایم سازمان‌یافته اینترنتی یوروپل، بیت‌کوین همچنان رایج‌ترین ارز رمزنگاری شده توسط مجرمان است.

گزارش اشاره کرد که بیت کوین اغلب به استیبل کوین هایی مانند تتر تبدیل می شود (USDT) برای ثبات است و هنوز هم اغلب در جرایم سایبری و کلاهبرداری با آن مواجه می‌شویم. کارمزدهای تراکنش پایین ترون بلاک چین آن را برای تراکنش های USDT محبوب تر کرده است. 

در این گزارش آمده است: «بیت‌کوین همچنان ارز دیجیتالی است که بیشتر مورد سوء استفاده مجرمان قرار می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد استفاده از سکه‌های جایگزین (آلت‌کوین‌ها) در حال رشد است. 

Stablecoins با عملکرد لیست سیاه به مجریان قانون اجازه مسدود کردن وجوه مشکوک.

افزایش محبوبیت جنایی مونرو

Monero (XMR) یک آلتکوین است که برای تأکید بر حفظ حریم خصوصی و ناشناس بودن شناخته شده است. برخلاف بیت کوین که یک دفتر کل شفاف ارائه می دهد، مونرو از تکنیک های رمزنگاری برای محو کردن جزئیات تراکنش استفاده می کند. 

این تراکنش‌های مبهم ردیابی فرستنده، گیرنده و مبلغ تراکنش جعلی را برای مجریان قانون دشوار می‌کند. 

بر اساس این گزارش، این طراحی با محوریت حریم خصوصی، Monero در میان افرادی که به دنبال حفظ محرمانه بودن مالی هستند و در میان مجرمان سایبری محبوب است. 

همچنین، Monero از امضاهای حلقه، آدرس‌های مخفیانه و تراکنش‌های محرمانه برای اطمینان از ناشناس بودن کاربر استفاده می‌کند. این ویژگی‌ها امکان استفاده از آن را در فعالیت‌های غیرقانونی مختلف، مانند حملات باج‌افزار، که در آن عاملان به دلیل ماهیت غیرقابل ردیابی آن، درخواست پرداخت در Monero را دارند، می‌دهد.

طبق گزارش، Monero در وب تاریک برای خرید کالاها و خدمات غیرقانونی استفاده می‌شود، زیرا ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی آن به آن کمک می‌کند از نظارت مجری قانون فرار کند. با وجود کاربردهای بحث برانگیز آن، Monero برای تراکنش های مالی قانونی متمرکز بر حریم خصوصی نیز ارزشمند است.

اشاره ی یوروپل به سایر تکنیک های پولشویی رمزنگاری

این گزارش همچنین به تکنیک‌های شویی ارزهای دیجیتال اشاره می‌کند که با پیچیدگی‌های متفاوت بر اساس ماهیت جرم در حال تکامل هستند. 

کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری اغلب از روش‌های ساده و متداول استفاده می‌کنند و بر کانال‌های سنتی مانند پول‌ها و حساب‌های بانکی بین‌المللی تکیه می‌کنند. اما، اکنون برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده برای مبادلات پول نقد به رمزارز، دور زدن بررسی‌های انطباق و پنهان کردن هویت، ترجیح داده می‌شوند.

همچنین استفاده از کارت‌های نقدی رمزنگاری در داده‌های جرائم سایبری. 

در این گزارش آمده است: «استفاده از کارت‌های نقدی ارزهای دیجیتال دوباره ظهور کرده است، زیرا می‌توان از آنها برای تبدیل سریع ارزهای دیجیتال به پول نقد در دستگاه‌های خودپرداز استفاده کرد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل