اخبار روز

حدود ۱۰۰ نماینده کنگره آمریکا در سخنرانی نخست وزیر اسرائیل شرکت نمی‌کنند

حدود ۱۰۰ نماینده کنگره آمریکا در سخنرانی نخست وزیر اسرائیل شرکت نمی‌کنند

۲۲:۳۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

تارنمای آکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت: هفته‌ها ناآرامی سیاسی که با تصمیم غافلگیرانه جو بایدن برای کناره گیری از انتخابات همراه بود، سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره را در ذهن بسیاری از دموکرات‌ها به حاشیه کشیده است.

یکی از دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان گفت: «راستش را بخواهید، فکر می‌کنم برخی از اعضا تقریباً فراموش کرده بودند که این سخنرانی قرار است برگزار شود.»

دموکرات‌ها سه هفته گذشته را صرف پیامد‌های اولین مناظره ریاست‌جمهوری کرده‌اند، که در آن عملکرد فاجعه‌بار بایدن ۸۱ ساله، تردید‌های جدی در مورد نامزدی او ایجاد کرد.

بیش از ۱۲ تن از دموکرات‌های مجلس نمایندگان با دیدگاه‌های گوناگون در مورد اسرائیل اعلام کردند که از نظر حزب آنها، سخنرانی نتانیاهو نسبت به ماه‌های گذشته اهمیت بسیار کمتری دارد.

برخی از دموکرات‌ها همچنین استدلال کردند که کاهش شدت جنگ در غزه باعث شده اسرائیل به موضوعی کم اهمیت تری برای اعضا و رای دهندگان تبدیل شود.

این سخنرانی در معرض تحریم گسترده بسیاری از قانونگذاران دموکرات و همچنین اعتراضات و سایر برنامه‌های ضد سخنرانی نتانیاهو قرار خواهد گرفت.

به گفته دو قانونگذار، تعدادی از نمایندگان دموکرات قرار است با خانواده‌های اسیران اسرائیلی دیدار و گفتگو کنند. برخی از اعضا هنگام سخنرانی نتانیاهو با فعالان صلح اسرائیل دیدار خواهند داشت.

یکی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان گفت که انتظار می‌رود بین ۵۰ تا ۱۰۰ دموکرات به طور بالقوه در سخنرانی شرکت نکنند.

پیش‌تر رسانه‌های اسرائیلی از ورود محموله جدیدی از سلاح‌های آمریکایی به تل آویو همزمان با عزیمت نتانیاهو به آمریکا و سخنرانی در کنگره خبر داده بودند. نخست وزیر اسرائیل پیش از سفر به آمریکا، قدردانی از حمایت‌های بایدن را از جمله اهداف این سفر اعلام کرد.

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل گزارش داد که مشاور امنیت ملی کاخ سفید اطمینان یافته که نتانیاهو که قرار است در کنگره این کشور سخنرانی کند، در این سخنرانی از جو بایدن انتقاد نخواهد کرد.

این نخستین سفر نخست وزیر اسرائیل به خارج از سرزمین‌های اشغالی فلسطین، از زمان آغاز جنگ غزه در اوایل پائیز گذشته است.

منبع: ایرنا

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا