انتظار می رود تا سال 2029، 28 میلیون بیمار چاق از داروهای GLP-1 استفاده کنند.

انتظار می رود تا سال 2029، 28 میلیون بیمار چاق از داروهای GLP-1 استفاده کنند.

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

در آنچه که صحت این شعار را تقویت می کند که داروهای ضد چاقی GLP-1 یکی از قانع کننده ترین موارد سرمایه گذاری موضوعی در این دهه است، UBS امروز با یک یادداشت سرمایه گذاری تازه منتشر شده است که مقیاس این روند مداوم را نشان می دهد. تغییر پارادایم در نحوه برخورد صنعت مراقبت های بهداشتی با همه گیری چاقی مداوم.

هورمون GLP-1 گرسنگی را سرکوب می کند و تولید انسولین و گلوکز را تنظیم می کند. بعد از غذا، این هورمون سطح انسولین را افزایش می دهد که باعث کاهش سطح گلوکز خون می شود و سرعت تخلیه معده محتویات خود را به روده کوچک کاهش می دهد و در این فرآیند احساس سیری و سیری ایجاد می کند. بسیاری از داروهایی که از آگونیست‌های GLP-1 استفاده می‌کنند، در ابتدا به‌عنوان درمان دیابت به‌عنوان یک گزینه اختصاصی ضد چاقی فروخته می‌شوند.

Novo Nordisk (NVO) از سماگلوتید به عنوان آگونیست اختصاصی GLP-1 آن در داروهایی که تحت برچسب‌های Ozempic و Wegovy به بازار عرضه می‌شوند، با برچسب‌های قبلی به بازار عرضه می‌شوند. دیابت نوع 2 و دومی به عنوان درمانی برای چاقی به بازار عرضه شد.

به طور مشابه، Eli Lilly and Company (LLY) tirzepatide را به عنوان یکی از داروهای اختصاصی خود برای مبارزه با دیابت و چاقی ارائه می دهد و آن را تحت برچسب های Mounjaro و Zepbound، با برچسب های قبلی برای دیابت در دسترس است و دومی به عنوان یک درمان برای چاقی صورتحساب شد.

UBS: “پیش‌بینی می‌کنیم که دو قطبی بین Eli Lilly و Novo Nordisk ادامه خواهد داشت، با ورود شرکت‌های جدید تا سال 2029 کمتر از 10٪ از سهم بازار.”

خروج از نسخه موبایل