اخبار روزاقتصاد

نماینده مجلس ایالات متحده لایحه جدیدی را برای هدف قرار دادن تأمین مالی غیرقانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال تصویب کرد

نماینده مجلس ایالات متحده لایحه جدیدی را برای هدف قرار دادن تأمین مالی غیرقانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال تصویب کرد

مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه جدیدی را برای ارزهای دیجیتال با هدف محدود کردن استفاده از آن برای تامین مالی غیرقانونی تصویب کرده است.

معرفی توسط نماینده زک نون ( R-Iowa) در روز دوشنبه، 22 ژوئیه، قانون به دنبال ایجاد یک گروه کاری دولتی برای ارزیابی استفاده از ارز دیجیتال در فعالیت‌های تروریسم و ​​پولشویی است.

این تلاش دو حزبی برای تقویت همکاری عمومی و خصوصی در رسیدگی به امور مالی غیرقانونی در فضای دارایی دیجیتال طراحی شده است.

از آنجایی که ارزهای دیجیتال به طور فزاینده ای به یک روش رایج پرداخت تبدیل می شوند، نماینده نون بر لزوم ارائه دسترسی ایمن به آمریکایی ها و در عین حال محافظت از آنها در برابر خطرات امنیتی و فعالیت های مالی غیرقانونی تأکید کرد.

“این لایحه دو حزبی به اطمینان از آمادگی ایالات متحده برای مقابله با خطرات امنیتی و جلوگیری از پولشویی غیرقانونی کمک می کند و در عین حال از انتخاب مصرف کننده برای همه آمریکایی ها محافظت می کند.” گفت نماینده. نون.

او همچنین اهمیت پرداختن به این چالش‌ها را برای “اطمینان از یکپارچگی بلندمدت دارایی‌های دیجیتال” بیان کرد.

این لایحه همچنین منعکس کننده ابتکارات گسترده تر و سازگار با بخش است که قبلاً در مجلس دیده شده بود، مانند قانون نوآوری مالی و فناوری برای قرن بیست و یکم (FIT21).

با این حال، سنا هنوز سطوح مشابهی از اشتیاق را نسبت به قوانین مرتبط با رمزنگاری نشان نداده است.

نان در سخنرانی در مجلس نمایندگان، این قانون را تشریح کرد. به عنوان «در تقویت امنیت ملی آمریکا حیاتی» و برای «حفاظت از دارایی‌های دیجیتال [ملت] و اطمینان از ساخت نسل بعدی فناوری مالی و اینترنتی در اینجا در آمریکا حیاتی است».

گروه کاری پیشنهادی، که زیر نظر وزارت خزانه‌داری فعالیت می‌کند، با هدف شامل کارشناسانی از بخش‌های مختلف، از جمله هوش بلاک چین، مؤسسات تحقیقاتی، و شرکت‌های فین‌تک است.

هدف آنها کشف تراکنش‌های رمزنگاری و استراتژی‌هایی برای جلوگیری از بهره‌برداری توسط عوامل مخرب است.

به گفته Jaret Seiberg، تحلیلگر TD Cowen، این لایحه پاسخی به منتقدان ارزهای دیجیتال است که خواستار اقدامات سخت‌تر در مورد پولشویی شده‌اند. او پیشنهاد می‌کند که این اقدام قانونی اهرم سیاسی برای مقابله با انتقادات وارده به صنعت کریپتو فراهم می‌کند.

علاوه بر این، مقدمه این لایحه همزمان با تلاش‌های فعال صنعت برای جلب حمایت معاون رئیس جمهور کامالا هریس، به ویژه پس از هدف قرار دادن جو بایدن، رئیس جمهور عدم شرکت خود را در رقابت های ریاست جمهوری 2024 اعلام کرد.

پیش از این در آوریل 2023، وزارت خزانه داری ایالات متحده در آسیب‌پذیری‌های مالی غیرمتمرکز (defi) را گزارش می‌کند که مجرمان برای جابجایی و شستشوی وجوه غیرقانونی از آن سوء استفاده می‌کنند.

این موارد شامل شکست بسیاری از سرویس‌های دفی در انطباق با مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، در کنار اقدامات ضعیف امنیت سایبری در برخی خدمات و چارچوب‌های نظارتی ناکافی در حوزه‌های قضایی خاص است.

گزارش‌های اکتبر همچنین نشان داد که برای حمله حماس به اسرائیل را تسهیل کرده باشد، و نشان می دهد که چگونه چنین تراکنش هایی می توانند سیستم های بانکی متعارف را دور بزنند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا