اخبار روز

دانش‌آموزان نیاز ویژه، شهروندان هوشمند و کارآمد می‌شوند

دانش‌آموزان نیاز ویژه، شهروندان هوشمند و کارآمد می‌شوند

۰۶:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

 معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پیامی به بیست و چهارمین مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه کشور در اصفهان گفت: این سازمان با نگاه عالی و مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از «دانش‌آموزان نیاز ویژه»، شهروندانی هوشمند، قدرتمند، بانشاط، متفکر، کارآمد و مؤثر برای پیشرفت کشور و پیشبرد اهداف نظام اسلامی خواهد ساخت.

حجت‌الله الماسی  افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در تلاش است تا با بکار گرفتن همه امکانات خود و ایجاد فضا‌های پُرنشاط و پویا و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات قهرمانی، دامنه این حرکت فرهنگی را در زندگی روزمره این دانش‌آموزان توسعه دهد.

او گفت:  تاثیر فعالیت گروهی و رقابت سالم و بانشاط ورزشی و تربیتی بر رشد و تعالی دانش‎‌آموزان برای دستیابی به مراتبی از سبک زندگی آمیخته به ارزش‌های اسلامی می‌‎تواند آنان را برای ورود به زندگی سرشار از طراوت و شادابی بویژه مسوولیت‌پذیری اجتماعی آماده کند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پیام خود افرود: اینک جامعه تعلیم و تربیت شامل دانش‌آموز، معلم و مربی در گستره نظام تعلیم و تربیت اسلامی نیازمند آن است تا با نگاهی جامع به مسائل تربیتی و جسمانی آنان، در فضایی تعاملی، اعتمادآمیز مبتنی بر اندیشه‎‌ورزی و با مشارکت حداکثری تمام ارکان تربیت، زمینه‌های تعالی روحی و جسمی آنان را فراهم سازد.

او  در پیام خود از مربیان و دانش‌آموزان خواست تا فرصت را مغتنم شمرند و بکوشند با مشارکت گسترده، موثر و با نشاط در این مسابقات، ضمن تلاش برای کسب افتخارات و تجربه‌های ارزنده، در مسیر تحقق و توسعه حرکت‌های تحول آفرین که وزارت آموزش و پرورش در مدارس آغاز کرده است، حضور موثر داشته باشند.

الماسی اظهار امیدواری کرد که این دانش‌آموزان ورزشکار و فرهنگ دوست با الگو قرار دادن شهیدان بعنوان اسطوره و قهرمان‌های بزرگ سرزمین سرافراز ایران اسلامی و با پیروی از منویات ارزشمند رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه جدی به تحصیل، تهذیب و ورزش عمل و با گام‌هایی استوار در مسیر توسعه همه‌جانبه کشور حرکت کنند.

بیست و چهارمین دوره مسابقه‌های ورزشی «دانش‌آموزان نیاز ویژه» مدارس استثنایی کشور در ۲ رشته «دو و میدانی» با انواع مختلف آن و «گوی‌رانی» از ۲۹ تیر تا یکم مرداد جاری در پنج سالن ورزشی در اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم اصفهان برگزار شد.

شهر ابریشم از توابع شهرستان فلاورجان در پنج کیلومتری جنوب غرب اصفهان قرار دارد.

پنج هزار و ۲۰۰ دانش آموز در ۱۱۲ مدرسه نیاز ویژه و ۲ هزار دانش‌آموز بصورت تلفیقی در مدارس عادی استان اصفهان مشغول تحصیل هستند.

 

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا