پرسش و پاسخ Warframe TennoCon 2024 – ‘Raids are our White Whale; ما ایده های خود را برای بازگرداندن آنها داریم.
در TennoCon 2024 در لندن، انتاریو، کانادا، Digital Extremes Warframe: 1999 و Soulframe، هر دو در طول سال راه اندازی می شوند. پس از ارائهها، توانستیم با مگان اورت (مدیر انجمن در Warframe) و ربکا فورد (مدیر خلاق در Warframe) گپ بزنیم تا یک بحث عمیق و کامل در مورد آینده این اکشن 10 ساله رایگان بازی داشته باشیم. بازی تیراندازی.
مگان اورت: همراهان قسمت 2، از نظر فنی. ما سال گذشته راهاندازی رسمی 2. 0 را انجام دادیم، و بعد چیزهایی وجود داشت که نمیتوانستیم به آنها برسیم، بنابراین گفتیم که قسمت 2 را انجام میدهیم، بنابراین امسال کمی عشق پیدا میکنیم.
ربکا فورد: و سپس مورد دیگر این است که این واقعاً یک سیستم نیست، به همان اندازه که یک تعامل هستهای Warframe است، یعنی ما آیتمهای مورد علاقه را به رابط کاربری اضافه میکنیم. بنابراین، نحوه مدیریت موارد دلخواه زرادخانه خود وجود خواهد داشت.
مگان: و سپس، البته، کالیبان در حال انجام دوباره کاری است. من نمی دانم که آیا این برای سناریو صدق می کند یا خیر. او یک سیستم شادی است.
آیا موارد بیشتری وجود خواهد داشت Railjack در افق هستید؟
ربکا: بله، میتوانید منتظر راهاندازی Railjack با میکروآلودگی با باس فایت برای لیچهای آلوده باشید.
عالی. در مورد بازسازیهای قدیمی کاشیکاریهایی که شما بچهها با مشتری انجام دادید چطور؟
ربکا: شما نیستید. ما در فکر انجام مجدد نورپردازی هستیم. قرار بود در واقع با Jade Shadows راه اندازی شود که کل آن از بین رفت، اما در نهایت مجبور شدیم آن را تقسیم کنیم زیرا خیلی به TennoCon نزدیک بود. ما بیش از هر چیز قصد داریم یک بازسازی نورپردازی انجام دهیم، نه یک بازسازی دارایی اصلی، زیرا فکر می کنیم نورپردازی آن را شبیه یک دارایی جدید می کند.
کاملاً. در مورد بازسازی غارهای یخی چطور؟
مگان: اوه، اینها مدرسه قدیمی هستند.
ربکا: احتمالاً بیشتر از هر چیزی نورپردازی میکند.
مگان: نورپردازی GI میتواند بسیاری از چیزها را حل کند.
آیا برنامهای برای بازگرداندن CC در کانون توجه وجود دارد؟
ربکا: بله و خیر. پابلو آلونسو (مدیر طراحی) و من دیروز در مورد CC صحبتی داشتیم که واقعاً به این نتیجه می رسد، بسیار خوب، اگر بخواهیم CC را لمس کنیم، چیزی که فکر می کنیم CC طولانی است تقریباً مشکل است، مانند CC کوتاه عالی است، Ember با او Procs آتش، ولت با procs برق خود را. CC کوتاه خوب است و CC بلند بد است، و من این را به روش تقلیل می گویم، اما ما این را می دانیم. ما فقط نمی دانیم چگونه می خواهیم به مشکل سیستماتیک آن نزدیک شویم.
آیا Digital Extremes از انتقال Wiki Fandom و راه اندازی یک ویکی رسمی پشتیبانی می کند؟
مگان: اوه، این سوال خوبی است. ما در مورد جابجایی آن، حفظ آن صحبت کردهایم و واقعاً به پهنای باند تیم و توانایی انجام آن کاهش پیدا کرده است. این بسیار دشوارتر از آن چیزی است که من فکر می کنم.
ما در جایی که هستیم خوب هستیم، اما در حال بحث در مورد انتقال احتمالی آن هستیم. رویای میزبانی خودمان است، اما بدیهی است که این یک گفتگوی بسیار بزرگتر با تیم وب ما و همه افرادی مانند آن است. بنابراین، در جایی که هستیم خوب هستیم، اما اگر بخواهیم در حال گفتگو هستیم.
ربکا: برای افرادی که واقعاً ویکی را اجرا می کنند فریاد بزنید. همه آنها داوطلب هستند اگر در مورد نحوه میزبانی آن مشکل دارید، آرزو می کنیم پاسخ خوبی برای شما داشته باشیم، اما خارج از کنترل ما است.
مگان: اما ما با داوطلبان نیز صحبت کردهایم و میخواهیم، بچهها چه میخواهید؟ از آنجا که شما بچه ها دارید کار را انجام می دهید، ما دارایی ها و همه چیز را برای شما می فرستیم، اما این چه چیزی است که شما بچه ها می خواهید؟ بنابراین، موارد بیشتری در راه است.
کلاس
در مورد سلاحها، برخی از طرفداران واقعاً بهترین نظرات را در مورد Wise Razor ندارند. آنها در حال تعجب هستند که آیا ممکن است یک موضع جدید نیکانا دو دستی در جریان باشد.
ربکا: مورد جدیدی در این فرآیند وجود ندارد، اما در یادداشت کوچک خود در مورد مواردی که باید در صورت داشتن زمان به آنها اشاره کنیم، در مورد تغییر حمله اولیه Wise Razor نوشتم. . تیم انیمیشن ما، این اولین موضع دو دستی آنها در انیمیشن نیکانا بود. من میدانم که بازخوردی در مورد آن وجود دارد، بنابراین دلیلی وجود ندارد که ما زمان صرف کنیم تا Wise Razor را بهجای انجام یک روش جدید، تغییر دهیم، زیرا میدانم که مردم این پاسخدهی اولیه را دوست ندارند. باز هم، ما فقط باید پیشرفت کنیم. اولین مورد ما بود ما آن را انجام خواهیم داد. در لیست است.
با تاسیس سال 1999، سال جاری برای Warframe چه سالی است؟
ربکا: اوه، ما هرگز به آن پاسخ نخواهیم داد.
بسیار خوب! آیا برنامهای برای اضافه کردن بارگذاریهای اپراتور و راهی برای پیوند دادن آنها به بارگیریهای Warframe شما وجود دارد؟
ربکا: من فکر میکنم که ما در حال اضافه کردن مبادله مدرسه تمرکز به انتخابگر بارگیری مبتنی بر نمودار ستاره هستیم. اما از نظر بارگذاری اپراتور، مثلاً بگوییم میخواهی آمپلی فایر خود را با لودآوت عوض کنی… صادقانه بگویم، پابلو فرد بهتری برای پاسخ دادن به آن است و میدانم که ما در مورد آن به گونهای صحبت نکردهایم که باعث شود به نظر می رسد ما این کار را به زودی انجام خواهیم داد. متاسفم.
آیا برنامهای برای بهروزرسانی سیستم معاملاتی در Warframe وجود دارد که آن را فقط از چت تجاری توسعه دهد؟
مگان: من به این ظرفیت فکر نمی کنم. چیزی که ما در مورد آن صحبت خواهیم کرد این است که بازیکنان خود را در حالت ذخیره کراس پلتفرم به روز کنیم. ما در حال گفتگوهای عمیقی در مورد تجارت بین پلتفرمی هستیم، اینکه چگونه به نظر می رسد و چگونه عمل می کند. این مرحله بعدی ما در تجارت است. در حال حاضر هیچ مکالمهای درباره خارج کردن آن از چت وجود ندارد. ما فقط به عملکرد چند پلتفرمی آن نگاه می کنیم.
ربکا: به اشخاص ثالثی که Warframe Market را می سازند فریاد بزنید. ما مرتبط نیستیم این یک چیز طرفداران است. با مسئولیت خود از آن استفاده کنید، اما آنها کار بزرگی انجام می دهند، بنابراین ما به عنوان بازیکن از آن پشتیبانی می کنیم.
شما اشاره کردید که Tau در برنامه ای برای آینده قابل پیش بینی نیست، اما آیا برنامه ای برای داشتن نمودار ستاره ای جایگزین مانند Empyrean وجود دارد؟
ربکا: نه، اما با Warframe: 1999، ما راهی را به شما میدهیم تا به اصطلاح، جایی که میخواهید بازی را شروع کنید، انتخاب کنید. مثلاً آیا می خواهید در سال 1999 راه اندازی شوید یا سیستم Origin؟ این در حال آمدن است.
باشه. چند سوال در مورد سلاح افراد جامعه میدانند که Ghoulsaw در آنجا وجود دارد، اما آنها در تعجب هستند که آیا میتوانید یک اره برقی واقعی تهیه کنید.
ربکا: بنابراین ما Pantera را داریم که مانند تیغ اره است، Mitre را داریم که پرتاب کننده تیغه است و Ghoulsaw را داریم. منظورم این است که ما اکنون در دهه 90 هستیم، بنابراین یک سلاح اره ای دهه 90 واقعاً کار سختی دارد، بنابراین شاید.
یکی دیگر این بود: میدانم که نیزههایی وجود دارند، اما ترکیب نیزه و سپر چطور؟
ربکا: استیاناکس، او تنها پسر است. خوب، Soulframe یکی را ساخته است، بنابراین ما می توانیم کد و فناوری آنها را بدزدیم.
آیا شکافهای اختصاصی افزایش روی فریمها هرگز امکانپذیر خواهد بود؟
ربکا: احتمالا نه. متاسفم.
بازیکنان Warframe چه زمانی استقامت خود را به دست میآورند؟
ربکا: هرگز. استقامت زیاد. هرگز نمی گویم هرگز، اما هرگز.
آیا نتهای خالی خالی نیز دچار شکاف خواهند شد؟
ربکا: باید نگاهی به کاشی بیندازیم. منظورم این است که این احتمالاً بیش از هر چیز یک نادیده گرفتن است.
مگان: وقتی شکافهای Omni را به مجموعه کاشیهایی که از دست داده بودیم اضافه کردیم، یک Deelict و همه چیز داشتیم.
ربکا: خب، حدس میزنم آنها پیچهای خراب دارند. این در واقع می تواند برای مردم بسیار جالب باشد.
مگان: همچنین ممکن است دلیلی برای این باشد که مثلاً اگر برای شکستن آثار به آنجا می روید، اما فردی با یک کلید وجود دارد.
ربکا: بله، ممکن است دوپینگ باشد. باید ببینیم بد ما، متاسفم برای آن. ما آن را بررسی خواهیم کرد.
دوباره به سلاحها بازگشت. آیا قرار است مواضع بیشتری برای تغییر موضع سلاح ها، مانند عدالت کور نیکانا، بدست آورید؟
ربکا: ما واقعاً یک گفتگوی هماهنگ داخلی برای موضع گیری غوغا انجام نداده ایم. زمانی که ما تننوکای را انجام دادیم، همه چیز مربوط به حملات سنگین بود، اما ما واقعاً یک سیستم موضعی انجام ندادهایم. بنابراین، وضعیت موجود بسیار محتمل است، به استثنای Wise Razor برای آینده نزدیک.
آیا برنامههایی برای بازگرداندن حملات یا نوعی محتوای گروهی بزرگتر وجود دارد؟
مگان: اوه، آزمایشها. اوه چه روزگاری فکر میکنم روی تخته سفید شما، مدتی است که ایدهای برای آزمایش وجود دارد. اما همه چیز به ایجاد تعادل در کاری است که می خواهیم انجام دهیم. بدیهی است که داستان. Warframe: 1999 بسیار بزرگ بود. پس مکان دارد، زمان دارد. ما فقط باید ببینیم چه زمانی مناسب است. اما ما ایده هایی برای آن داریم و می خواهیم آن را برگردانیم. ما میخواهیم شبیه چیزی باشد که Warframe اکنون نشان میدهد و به همان چیزی که بود برنگردد. بنابراین، بله، این یک پروژه بزرگ است.
ربکا: چیزی که ما بیشتر از همه دلتنگ آنها هستیم، هماهنگی با تیم است. این نهنگ سفید ما در حال حاضر است. این یک ماموریت مبتنی بر هماهنگی است.
با نگاهی به Warframe: 1999، شما به سیستم Gemini برای برخی از لوازم آرایشی اشاره کردید. این سیستم چقدر گسترده خواهد بود؟
مگان: این خود پوسته های Gemini خواهند بود. هر پروتوفریمی که ممکن است در آینده انجام دهیم، پوسته جمینی نیز خواهد داشت. همه آنها در یک سطح خواهند بود و به طور کامل بیان می شوند. کاملاً اختیاری است، میتوانید Protoframe خود را سفارشی کنید و هر طور که میخواهید از آن شکلک استفاده کنید. همانطور که ما به انجام Echoes 1999 و فراتر از آن ادامه می دهیم، یک موضوع ثابت خواهد بود.
ربکا: از آمدن با آنها بسیار لذت بردیم زیرا میدانستیم که وقتی پروتوفریمها گرد هم آمدند، میخواستیم آنها لایه جدیدی از پوسته باشند. اما کاری که ما در نهایت انجام دادیم برای افرادی که واقعاً دو قاب مد را در یک ماموریت میخواهند، فوقالعاده پاداش است، که این نیز اختیاری است، بنابراین، بله.
با Warframe: 1999، آیا آرتور تنها شخصیت قابل بازی برای آن خواهد بود؟
ربکا: در واقع، بله، و فقط برای مأموریتی که دیدید. شما به عنوان یک بازیکن، پس از آن مرحله، مسئولیت را بر عهده می گیرید. من از بازیکنان میخواهم که وقتی آرتور در مقابل اکسکالیبور قرار میگیرد، واقعاً سعی کنند آخرین فریم نسخه نمایشی را تجزیه و تحلیل کنند. شاید تصور کنید که در آن نقطه، دیدگاه دوربین برای بقیه سال 1999 تغییر می کند.
یک چیزی که میخواستم درباره Soulframe این است که چگونه تیم توسعه هر دو پروژه را متعادل می کند؟
ربکا: به همان روشی که یک دلقک سیرک صد بشقاب را متعادل میکند، و این فقط این است که بفهمد چه کسی به چه چیزی، چه زمانی، و تیم و جامعه به چه چیزی نیاز دارد و چه انتظاری دارد. ما هنوز در حال کشف آن هستیم.
مگان: بله، قطعاً این یک برنامه ریزی روزانه است، می دانید، برنامه ریزی بلندمدت، برنامه ریزی کوتاه مدت، چه کاری می خواهیم انجام دهیم، اما همچنین، حتی اگر داریم یک تیم اختصاصی Soulframe، آنها همچنین به Warframe کمک می کنند. ما برخی از فناوریها و چیزهای دیگر را به اشتراک میگذاریم، بنابراین این واقعاً یک تلاش تمام گروهی است، و ما میخواهیم بدیهی است که Soulframe به همان اندازه که دیگران انجام میدهند، از زمین خارج شود. توسعه آنها، به نظر من، بسیار شبیه به Warframe است، درست است؟ آنها نمیخواهند آن را بیرون بگذارند، و به اصطلاح، پخته نشده است.
آیا برنامههایی برای یک سیستم حساب یکپارچه وجود دارد که از Platinum شما برای هر دو عنوان استفاده شود؟
ربکا: اوه خدای من. راستش من نمی دانم. من میلیون ها بار پرسیده ام که قرار است چه کار کنیم. ما می خواهیم کار درست را انجام دهیم و هنوز نمی دانیم که چیست. گاهی اوقات، تصمیم گیری درست زمان می برد.
میتوانید کمی بیشتر در مورد Umbra Warframes خود صحبت کنید؟
ربکا: می توانم. برای آینده قابل پیش بینی، تنها یک آمبرا وجود دارد و آن Excalibur است. یک سری محتوای Umbra وجود دارد که با The Sacrifice ارائه شده است، و من نمی بینم که ما به آن بازگردیم.
آیا هرگز به کاهش زمان ساخت آیتمهای خود فکر میکنید، مانند Forma یا Fieldron خود
ربکا: ما آن را در نظر خواهیم گرفت، اما قبلاً به گونهای در مورد آن صحبت کردهایم که اساساً میگوید باید اعتبارسنجی جدی برای هر طرحی انجام دهیم، زیرا همانطور که در مورد آن شفاف عمل کردهایم انجمن، Forma به نوعی قایق Warframe را حفظ می کند، مانند سوخت فسیلی ما، بنابراین ما به همان اندازه به آن نیاز داریم که به عنوان یک اصلاح کننده ساختمان استفاده شود، اما همچنین برای ما، این یکی از تراکنش های خرد قابل اعتمادتر ما برای چگونگی استفاده از آن است. ما بازی خود را اجرا می کنیم در غیاب بسته های Gacha و RNG، شما Forma دارید.
آیا Warframe به انتقال رسانهای مانند بازی با ورق، رومیزی یا انیمه گسترش خواهد یافت؟
ربکا: ما یک انیمیشن کوتاه داریم. ما با THE LINE همکاری می کنیم و آنها فوق العاده هستند. شما همه چیز را با عرضه در سال 1999 خواهید دید. ما به یکی دو چیز دیگر توجه داریم. ما امیدواریم که دوباره یک وب کمیک انجام دهیم، و اگر خوش شانس باشیم، خواهیم دید که در سال آینده چه اتفاقی می افتد.
رمزگشایی
خیلی باحال. آیا داستان لوتوس بیشتری در افق وجود خواهد داشت؟
ربکا: وجود خواهد داشت. منتظر نیلوفر خواران باشید.
عالی. آیا برنامه هایی برای سناریوهای تغییر طرح بیشتر وجود دارد؟ برای مثال، اگر نتوانید از آخرین هدف در دفاع متحرک دفاع کنید، سناریو تغییر میکند.
ربکا: من واقعاً فکر میکنم عالی است. و اگر بتوانیم کارهای بیشتری انجام دهیم، احساس میکنم سال 1999 مکانی است که میتوان با پابلو در مورد آن صحبت کرد، اما من در واقع آن را فوقالعاده میکنم. یکی از کارهایی که قرار است با سال 1999 انجام دهیم، که احتمالاً باید در جریان برنامهنویس آینده درباره آن صحبت کنیم، مانند یک نوع سبک بیپایان است که فقط یک دسته کامل از تغییر برنامهها است. امیدوارم بتوانید منتظر آن باشید.
چه تعداد از بازیهای آرکید در Warframe: 1999 قابل بازی خواهند بود؟
ربکا: قطعاً یکی. بازی بزرگی وجود دارد که مینی بازی کاملاً آماده خودش است. این کالیبر چیکس است. این بازی Contra-esque ما است. اما امیدواریم حداقل دو مورد را بدست آوریم. دومین مورد در حال حاضر توسط یکی از توسعه دهندگان عالی ما در حال کار است.
با Lotus Eaters، آیا مکانیک خاص یا ویژگی جدیدی وجود دارد که بیشتر در مورد آن هیجان زده باشید؟
مگان: برای افرادی که نیلوفر آبی می خورند، این یکی واقعاً به روز رسانی کیفیت زندگی ما نیست. این بیشتر از یک کامل اعلام نشده است. سواگوت پرایم می آید، اما بله. این در واقع بیشتر در مورد تنظیم صحنه برای سال 1999 است و کمی بیشتر توضیح می دهد. بنابراین، این همان چیزی است که Lotus Eaters است، اما پس از آن لوتوس خواران ما چیزهای با کیفیت زندگی را در خود خواهند داشت.
ربکا: من برای کالیبان هیجان زده هستم. به روز رسانی اعلام نشده: شما بهترین خواهید بود!
من برای بازیکنانی که در مورد Warframe 1999 هیجانزده هستند، اما ممکن است تا چند سال دیگر باز نگردند، کار را تمام میکنم. برای دسترسی به آن محتوا چقدر باید پیشرفت کنند؟
مگان: این یک سوال عالی است. این داستان از Whispers in the Walls و سپس Lotus Eaters Quest ادامه مییابد، بنابراین شما باید کاملاً با داستان آشنا شوید. اما اخیراً، و واقعاً اخیراً در سال جاری، ما سعی کردهایم این فرآیند را سادهسازی کنیم. اگر بازیکن جدیدی هستید و این نسخه دموی 1999 را می بینید و دوست دارید، می خواهم وقتی منتشر شد آن را بازی کنم.
ما واقعاً سعی کردهایم آن را بسازیم تا بازی دقیقاً مسیر رسیدن به آنجا را به شما بگوید، میدانید، بله، 20 ماموریت مختلف وجود دارد که میتوانید انجام دهید، اما فقط چهار مورد ضروری وجود دارد که باید انجام دهم تا به آنجا بروید.
ما در تلاش هستیم تا این تغییرات پیوندی، تغییرات نمودار ستارهای را ایجاد کنیم تا واقعاً به بازیکنان کمک کنیم تا به جایی که میخواهند برسند، زیرا میدانیم که وقتی این نسخه نمایشی بهروزرسانی عالی و همه اینها را ارائه میدهیم، میدانیم که افراد بازاریابی میکنند. می خواهم آن را بازی کنم ما آن را دریافت می کنیم و می خواهیم آنها را به آنجا برسانیم.
ما نمی خواهیم مردم سردرگم شوند. این یک چیز بزرگ است. ما آزمایش کردیم که دوویری در ابتدای بازی بود و برایمان خوب نبود، بنابراین دندهمان را تغییر دادیم. ما میخواهیم مطمئن شویم که آنها داستان را میفهمند و گرفتار شدهاند، اما ما تمام تلاش خود را میکنیم تا آنها را در سریعترین روش ممکن به آنجا برسانیم.
ربکا: ما باید ابزار آموزش تننو خود را انجام دهیم تا مردم را با نکات ابزار تننو آشنا کنیم. ما یک کمپین در بازی خود داریم و برخی هنوز این را نمی دانند. هدف ما این خواهد بود که آگاهی کمپین را به جایی برسانیم که مردم به جای اینکه به دلیل کمبود اطلاعات قطع شوند، به بازی آن ادامه دهند.
آخرین مورد: آیا برنامه ای برای یک کلاینت بومی Mac برای Warframe وجود دارد؟
ربکا: خب، وقتی ما روی پلتفرم iOS راهاندازی کردیم، مثل این بودیم، اوه، اکنون به نوعی در اکوسیستم اپل هستیم. و من فکر می کنم به نوعی می تواند کار کند. ما فقط نمی دانیم که آیا قرار است قبل از راه اندازی بر روی آن تمرکز کنیم و به نوعی مشکلات مربوط به iOS را که در حال حاضر داریم کامل کنیم. بنابراین چیزی شبیه به iOS است، اصلاح، رفع، تعمیر، تعمیر، تعمیر، و سپس در مورد اندروید خواهیم دید. من فکر می کنم به دلیل عمق محیط روی پردازنده M1 اجرا می شود. بنابراین، خواهیم دید.
خب، از شما دو نفر بسیار سپاسگزارم که وقت گذاشتید.