اخبار روز

کمربند سبز شهر قم برای مقابله با ریزگرد‌ها توسعه یابد

کمربند سبز شهر قم برای مقابله با ریزگرد‌ها توسعه یابد

۱۴:۵۶ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳

پیام جوادیان  با اشاره به قانون هوای پاک که برای هر دستگاه وظایفی در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز در شهر قم بیش از ۲۰ مترمربع است و شهرداری قم در این زمینه به وظایف خود عمل کرده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم افزود: طبق ضوابط و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت درباره استفاده از بودجه‌های دولتی در بحث جداسازی آب شرب از آب خام، دولت در قبال توسعه فضای سبز یکسری وظایفی همچون تأمین نهال، واگذاری پساب و تخصیص بودجه دولتی دارد که در دولت‌های مختلف عملیاتی نشده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با اشاره به گسترش پدیده گردوغبار و ضرورت توسعه کمربند سبز شهر قم خاطرنشان کرد: برای زیست با کیفیت در شهر قم نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های مسئول هستیم.

جوادیان با بیان اینکه طرح جامع آب فضای سبز شهری با رویکرد جداسازی آب شرب از آب فضای سبز تکمیل‌شده و امسال مورد بازنگری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: برای این اقدام ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز است که ۶۰ درصد آن انجام‌گرفته و طبق مصوبه هیئت‌وزیران یک‌سوم آن را باید دولت پرداخت کند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: طرح جامع کمربند سبز حفاظتی شهر قم پس از تصویب وارد شورای برنامه‌ریزی استان می‌شود و بخش زیادی از استان می‌تواند در کمربند سبز قرار بگیرد.

 جوادیان اضافه کرد: طرح جامع استفاده از پساب فاضلاب در آبیاری شهر قم کامل انجام‌گرفته که در حال حاضر پساب پس از طی پنج کیلومتر وارد شهر قم شده و امیدواریم بخش مهمی از شهر قم که جنگلی و غیرمثمر است را با پساب آبیاری کنیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: امسال با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم از وزارت کشور اعتبار مناسبی را از محل بودجه‌های دولتی در بحث جداسازی آب شرب از آب خام دریافت کنیم.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا