اخبار روزفناوری

فضانوردان ناسا 55 سال پیش امروز با خروج از ماه ثابت کردند زمین صاف نیست

فضانوردان ناسا 55 سال پیش امروز با خروج از ماه ثابت کردند زمین صاف نیست

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

پس از اینکه 55 سال پیش، آپولو 11 ناسا در چنین روزی بر روی ماه فرود آمد، روز بعد با گرفتن تصویری قابل توجه از زمین از ماه، به سفر خود برای تاریخ سازی ادامه داد. به عنوان بخشی از مشخصات ماموریت آپولو 11، سه خدمه دو به یک تقسیم شدند، یکی از آنها سمت چپ ماژول را در مدار ماه خلبانی می کرد در حالی که بقیه این شانس را داشتند که اولین انسان هایی باشند که روی ماه قدم می گذارند.

نیل آرمسترانگ و باز آلدرین فضانوردان پس از کامل شدن حمله به سطح ماه، با فرودگر ماه خود از سطح ماه بلند شدند. آنها با مایکل کالینز، خلبان تعیین شده ماژول فرماندهی متحد شدند. در حالی که آنها در راه خود به سمت ماژول بودند، کالینز عکس تاریخی دیگری گرفت که زمین را در پس‌زمینه فرودگر ماه در حال صعود نشان می‌دهد.

کالینز فضانورد ناسا 55 سال پیش در این روز از ماه عکسی از زمین گرفت

آدرین و آرمسترانگ در 20 ژوئیه بر روی ماه فرود آمدند و آرمسترانگ اولین انسانی بود که به عنوان فرمانده ماموریت روی ماه قدم گذاشت. او توسط آلدرین دنبال شد و آن دو وقت خود را بر روی سطح جمع آوری گرد و غبار، کاشت پرچم آمریکا، استقرار ابزارهای علمی، گرفتن عکس و قرار دادن اولین پلاک بشریت روی سطح ماه گذراندند. همراه با لوح،  خدمه همچنین پچ ماموریت آپولو 1 و مدال های یادبودی را برای بزرگداشت همکاران شوروی خود ترک کردند.

بعد از پایان حمله دو ساعت و نیم خود به ماه، خدمه به ماژول قمری بازگشتند و دوره استراحت خود را به عنوان بخشی از آمادگی برای صعود آغاز کردند. فضانوردان هفت ساعت روی ماه خوابیدند و سپس به سمت ماژول فرماندهی که توسط کالینز هدایت می شد پرواز کردند.

زمین قابل مشاهده است در پس زمینه ماژول قمری در حالی که پرواز می کند تا به ماژول فرمان متصل شود. تصویر: مایکل کالینز/ناسا

قبل از اینکه کالینز بتواند به مدارگرد متصل شود، مجبور شد مکان ماژول ماه را روی سطح ماه پیدا کند. این باعث شد که او چندین بار به دور ماه بچرخد، و به عنوان بخشی از طرح اضطراری، کالینز همچنین آموزش دید تا در ماه فرود بیاید تا فضانوردان را نجات دهد در صورتی که فرودگر نتواند به سمت او پرواز کند. پس از صعود آرمسترانگ و آلدرین به ماژول فرماندهی، مرحله صعود فرودگر ماه که از موتور و سایر تجهیزات ساخته شده بود، جدا شد و وارد مدار ماه شد که تخمین‌ها نشان می‌دهد تا دهه‌ها بعد ادامه داشته است.

پس از اینکه آنها شروع به نزدیک شدن به ماژول فرماندهی کردند، کولینز شروع به گرفتن عکس هایی از پرواز خود کرد، که تعدادی از آنها زمین را به صورت یک گوی در پس زمینه قابل مشاهده است. اتصال آنها به ماژول فرمان پایان بخش قمری سفر آپولو 11 و خدمه آماده شدن برای بازگشت به زمین بود. پس از بازگشت، خدمه زمانی را در قرنطینه سپری می‌کردند، که بعداً ثابت شد که بی‌ثمر است زیرا ناسا متوجه شد که هیچ حیاتی در ماه وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا