اخبار روز

واکنش دونالد ترامپ به کناره‌گیری بایدن

واکنش دونالد ترامپ به کناره‌گیری بایدن

۲۲:۱۸ ۳۱ تير ۱۴۰۳

دونالد ترامپ، نامزد رسمی حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دقایقی پس از اعلام کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ در یک تماس تلفنی با سی‌ان‌ان او را «بدترین رئیس جمهور آمریکا» دانست.

به گزارش نیویورک پست، ترامپ گفت: «او بدترین رئیس جمهور در تاریخ کشور ما است. او به عنوان بدترین رئیس جمهور تاریخ کشور ما شناخته خواهد شد» و در حالی که مشخص نیست نامزد دموکرات‌ها چه کسی خواهد بود، ترامپ گفت که فکر می‌کند که شکست کامالا هریس، معاون بایدن آسان‌تر از خود او باشد.

ترامپ که به تازگی از یک سوءقصد جان سالم به در برده، در اولین سخنرانی خود پس از این حادثه بایدن را مردی «بیمار، ضعیف و رقت‌انگیز» خطاب کرده بود. 

جو بایدن دقایقی پیش از رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا کناره‌گیری کرد، تصمیمی نادر که سیاست آمریکا را متحول کرده و نامزدی دموکرات‌ها را تنها چند ماه قبل از انتخابات ماه نوامبر در بلاتکلیفی فرو می‌برد. بایدن این تصمیم خود را به نفع حزب دموکرات و آمریکا دانست و اعلام کرد که فقط بر وظایف خود تا انتهای دوره ریاست‌جمهوری کنونی تمرکز خواهد کرد.

این اعلام تکان‌دهنده پس از کارزار فشار چند هفته‌ای مقامات و حامیان مالی حزب دموکرات منتشر می‌شود که به‌طور فزاینده‌ای با وجود بایدن راهی برای پیروزی نمی‌دیدند. بیش از ۳۰ نماینده دموکرات کنگره از بایدن خواسته بودند که از رقابت‌ها کناره گیری کند. 

نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز که اوایل امروز (یکشنبه) منتشر شد نشان داد که ۶۰ درصد از دموکرات‌ها معتقدند او باید به دوره خود پایان دهد.

مترجم: زهرا نجفی

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا