اخبار روزفناوری

رهبر بازاریابی ایکس باکس اروپا شکایت دارد که نسبت به پلی استیشن بودجه بسیار کمتری دریافت می کنند

رهبر بازاریابی ایکس باکس اروپا شکایت دارد که نسبت به پلی استیشن بودجه بسیار کمتری دریافت می کنند

به جز بریتانیا، Xbox در اروپا خوب عمل نمی کند. این دقیقاً خبری نیست، اما اخیراً فروش کنسول‌های مایکروسافت واقعاً مسطح در این قاره، گزارش شده است که برخی ناشران را به این سوال سوق داده است که آیا حمایت از این پلتفرم برای آنها منطقی است یا خیر.

هفته گذشته، تام وارن از The Verge گزارش کرد شایعه ای مبنی بر اینکه مایکروسافت به طور جدی در نظر دارد تلاش های بازاریابی کنسول های Xbox را در برخی از بازارهای EMEA (اروپا، خاورمیانه و آفریقا) متوقف کند تا صرفاً بر روی بازی تمرکز کند. پاس، سرویس اشتراک آن.

اکنون، مایکل فلت، مدیر بازاریابی ایکس‌باکس EMEA، آشکارا در مورد دریافت پول کمتر از بخش PlayStation سونی صحبت کرده است. او در مصاحبه ای با هفته بازاریابی گفت :

از نقطه نظر تامین مالی، ما باید در مقابل رقبایمان واقعا سخت کار کنیم. متأسفانه، آنها (پلی استیشن) از ما بیشتر خرج می کنند. آنها دارای سرمایه های بازاریابی هستند که ما نمی توانیم از آنها لذت ببریم. اما این کاملاً خوب است. ما چیزی را اتخاذ می‌کنیم که من آن را رویکردی مسئولانه‌تر مالی برای سرمایه‌گذاری‌های رسانه‌ای می‌نامم. ما از بودجه‌های رسانه‌ای هنگفت برخوردار نیستیم، بنابراین باید برای سرمایه‌هایی که احتمالاً به جای دیگری می‌رود، کاملاً ضعیف و کاملاً سرسخت باشیم.

نیازی به گفتن نیست، شنیدن یک بخش بازاریابی مایکروسافت در مورد صحبت کردن در مورد ناامید بودن، چند ابرو را بالا می برد. به هر حال، مایکروسافت یک شرکت با ارزش بازار 3.25 تریلیون دلاری است که در حال حاضر پس از اپل دومین شرکت در جهان است، اگرچه این دو اخیراً معاملات زیادی را انجام داده اند.

علاوه بر این، مایکروسافت در چند سال گذشته پول زیادی را صرف خرید ناشرانی مانند Bethesda با قیمت 8.1 میلیارد دلار و اکتیویژن بلیزارد با قیمت 68.7 میلیارد دلار کرده است. چرا آنها Xbox را به طور مناسب بازاریابی نمی کنند؟

خب، کمی مشکل مرغ و تخم مرغ است. مایکروسافت احتمالاً ارزیابی کرده است که علاقه کافی به کنسول‌ها وجود ندارد، بنابراین صرف پول بیشتر برای بازاریابی بیهوده خواهد بود. سپس، اگر تیم Xbox EMEA برای شروع نسل خود بودجه بازاریابی بیشتری داشت، شاید اکنون اوضاع متفاوت باشد. در هر صورت، مطمئناً کمی عجیب است که ببینید یک مدیر اجرایی به صراحت درباره کمبود بودجه صحبت می کند.

ایکس باکس مطمئناً در حال حاضر در شرایط سختی در اروپا قرار دارد. آیا آنها تلاش خواهند کرد تا یک بازگشت را به صحنه ببرند یا حداقل در مورد بازاریابی، دستمالی ضرب المثل بیندازند؟ نظر خود را در نظرات با ما در میان بگذارید.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا