اخبار روزفناوری

مادربرد ASUS ROG X870E دارای ویژگی‌های اضافی Curve Optimizer، افزایش قابلیت‌های مانیتورینگ برای پردازنده‌های AMD Ryzen 9000

مادربرد ASUS ROG X870E دارای ویژگی‌های اضافی Curve Optimizer، افزایش قابلیت‌های مانیتورینگ برای پردازنده‌های AMD Ryzen 9000

انتظار می‌رود مادربردهای ایسوس X870E “ROG” دارای عملکردهای بیشتری برای پردازنده‌های AMD Ryzen 9000 در مقایسه با نمونه‌های سری 600 باشند، همانطور که در نگاه اول به بایوس مادربرد مشخص شد.

انتظار می رود مادربردهای AMD X870E آینده AMD دارای عملکرد و ویژگی های نظارتی چشمگیر باشند

سری مادربردهای AMD X870E که انتظار می‌رود سی پی یوهای دسکتاپ Ryzen 9000 “Zen 5″، انتظار می رود در بازارها عرضه شوند کمی پس از عرضه پردازنده های جدید Zen5. تیم رد قصد دارد در روزهای عرضه اولیه به خط تولید مادربردهای AM5 خود تکیه کند. از نظر محبوبیت چیپست، مدل های X870E توسط ASRock، Gigabyte و Biostar در بازدید ما از Computex 2024 به نمایش گذاشته شدند و به طور کلی، هیاهوی مادربردهای آینده واقعاً در جامعه زیاد است.

جالب اینجاست که یکی از کاربران در انجمن HardwareLuxx که اتفاقاً در بایوس AMD نیز متخصص است، نگاهی به بایوس مادربرد ASUS ROG STRIX X870E-E گیمینگ وای‌فای آینده انداخته و ویژگی‌های دیگری را کشف کرده است. در نسل قبلی وجود نداشت این شامل قابلیت‌های جدید مربوط به Curve Optimizer است، که یک دارایی بایوس است که توسط AMD برای تنظیم دقیق عملکرد پردازنده‌های Ryzen طراحی شده است.

اعتبار تصویر: HardwareLuxx

مجموعه جدید ویژگی‌های Curve Optimizer (CO) شامل “تثبیت کننده دی اکسید کربن دینامیک بار سنگین” است که به طور خودکار تنظیمات CO شما را بسته به حجم کاری سیستم کنترل می کند. توضیحات رسمی آن می گوید که “این امکان را می دهد تا در دوره های بارگیری بسیار سنگین به حالت Precision Boost Overdrive (PBO) از حالت OC تغییر دهید“. علاوه بر آن، CO در مادربردهای چیپست X870E همچنین دارای “All Core Safe CO Svalue to Switch to” است، که طبق گفته منبع، گفته می شود تنظیم مجدد CO در هنگام رسیدن سیستم به آن است. حداکثر بار کاری.

به‌جز اضافه‌های CO، BIOS همچنین شامل “بالاترین سرعت پیوند ممکن” برای اتصالات PCIe می‌شود، که افزوده‌ای برای افزایش قابلیت‌های نظارت است و به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات موجود در چندین اسلات PCIe را بررسی کنند. علاوه بر این، ایسوس قصد دارد نقاط عملیاتی منحنی فن ها را از 8 افزایش دهد و باز هم امکان نظارت گسترده تر را فراهم کند.

اگرچه این تغییرات ظریف هستند، اما نشان می‌دهد که پلتفرم X870E آینده با ویژگی‌هایی همراه خواهد بود، خواه به عملکرد یا قابلیت‌های نظارت کمک کنند. از نظر تاریخ انتشار مادربردهای جدید سری 800، ما انتظار داریم که آنها در ماه های آگوست تا سپتامبر عرضه شوند زیرا پردازنده های Ryzen 9000 قرار است در 31 جولای عرضه شوند.

منبع خبر: HardwareLuxx

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا