پرداخت حق پرستاری به بیش از هزار نفر در خراسان جنوبی

پرداخت حق پرستاری به بیش از هزار نفر در خراسان جنوبی

۱۹:۴۷ ۳۰ تير ۱۴۰۳

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته بهزیستی برگزار شد گفت: در خراسان جنوبی ۲۰ هزار و ۹۴۰ نفر دارای معلولیت هستند که قریب به ۵۰ درصد این جامعه هدف تحت پوشش بیمه سلامت اند.

او افزود: این افراد باید برای برخوداری بیشتر از مزایای خدمات توانبخشی با مراجعه به ادارات بهزیستی و یا واحد‌های مددکاری نسبت به نشان دار کردن بیمه خود اقدام کنند.

شرفی اظهار کرد: حق پرستاری خدمت دیگری است که تاکنون به ۳۳۲ نفر دارای ضایعه نخاعی و ۹۵۴ نفر دارای معلولیت شدید به مبلغ ماهیانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود لذا کسانی که تاکنون از این خدمت بهره‌مند نشده اند می‌توانند به ادارات بهزیستی مراجعه کنند.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص پرداخت مستمری به گروه‌های هدف این نهاد هم بیان کرد: علاوه بر ۲۰ هزار و ۹۴۰ نفر دارای معلولیت، هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار هم در استان وجود دارد که در مجموع به این گروه‌های هدف ماهیانه ۳۰ میلیارد تومان مستمری به روز شده پرداخت می‌شود.

او همچنین از جذب و بکارگیری ۵۰ نیروی جدید در ادارات بهزیستی استان خبر داد و گفت: در جهت اشتغال معلولان امسال بهزیستی تعهد ۸۰۰ نفری دارد که برای بهره مندی آنها از تسهیلات نیز ۱۸۴ میلیارد تومان به بانک‌ها ابلاغ شده است.

واگذاری ۳۱۷ واحد مسکن به افراد دارای معلولیت استان با اعتبار هزینه شده ۶۲ میلیارد تومان دیگر خبری بود که در این نشست عنوان شد.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل