بارش‌های تابستانه در برخی از نقاط کشور تشدید می‌شود

بارش‌های تابستانه در برخی از نقاط کشور تشدید می‌شود

۱۴:۵۵ ۳۰ تير ۱۴۰۳

 صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از صدور هشدار هواشناسی خبر داد و گفت: فعالیت سامانه بارشی  در برخی مناطق شمال غرب کشور در روزهای شنبه و یکشنبه تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس این هشدار عمده فعالیت سامانه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی و نوار شمالی آذربایجان شرقی است که علاوه رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت نیز به همراه دارد.

 ضیائیان اظها رکرد: فعالیت سامانه اثرات مخاطره آمیزی همچون آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، در جاده های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی در پی دارد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی توضیح داد: در دوره فعالیت سامانه بارشی نسبت به خودداری از سفر در جاده‌های کوهستانی، عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی و پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع اقدام شود.

او تاکید کرد: نسبت به اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی نیز اقدام شود.

خبرنگار: محبوبه کباری

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل