خُنکی هوای آذربایجان‌غربی تا اواسط هفته جاری تداوم دارد

خُنکی هوای آذربایجان‌غربی تا اواسط هفته جاری تداوم دارد

۱۹:۴۵ ۳۰ تير ۱۴۰۳

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از روز سه‌شنبه به تدریج روند افزایشی دمای هوا به طور میانگین بین ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: طی این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی استان، شاهد پایداری هوا خواهیم بود، اما در مناطق شمالی استان با نفوذ و عبور امواج ناپایدار بارشی به ویژه در بعد از ظهر‌ها افزایش ابر، رعد و برق و بارش رگبار باران دور از انتظار نیست.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: فعالیت این امواج ناپایدار بارشی در شمال استان باعث بارش رگبار باران در برخی مناطق شد که بیشترین مقدار آن در ماکو ۱.۸ میلی‌متر ثبت شد و بارش‌ها در پلدشت و چایپاره نیز کمتر از یک میلی‌متر بود.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و چالدران با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۲۰ و ۳۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل