سوله های صالحین را تبدیل به خانه کشتی می کنیم

سوله های صالحین را تبدیل به خانه کشتی می کنیم

۱۹:۴۳ ۳۰ تير ۱۴۰۳

سیاوش مسلمی رئیس هیئت کشتی بسیج کشور در نشست خبری برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی کشور بسیجیان در سالن شهدای هفت تیر گفت: این مسابقات را بسیار خوب با الزامات فنی برگزار کردیم. استان‌های ما حتما می‌بایست مسابقات را از سطح شهرستان و استانی برگزار می‌کردند تا بتوانند در مسابقات کشوری حضور یابند.

او ادامه داد: ۴۴۳ کشتی گیر از ۲۸ استان در این مسابقات کرده اند و بنا به گفته کارشناسان این دوره از مسابقات سطح بالایی دارد. دوره گذشته ۲۱ استان در مسابقات کشوری شرکت کرده اند که خوشبختانه در این دوره تعداد استان‌ها افزایش داشته است.

مسلمی بیان کرد: یک کار بسیار خوب  در ستاد کل سپاه و سازمان بسیج برگزار شد که هر کسی که حائز قهرمانی در مسابقات می‌شد می‌توانست در مسابقات ارتش‌های جهان (سیزم) شرکت کند در حالی که در گذشته این اتفاق رخ نمی‌داد که باعث دلخوری‌های می‌شد. از ۲۰ نفر اعزامی به مسابقات سیزم ۱۷ نفر از انتخاب‌هایی بسیج بوده است که ۱۶ نفرشان مدال کسب کردند و پرچم ایران را در جمهوری آذربایجان برافراشته کردند. در حالی که برخی فکر می‌کردند که این تیم ۷ یا ۸ جهان هم نمی‌شود، اما تیم فرنگی قهرمان و آزاد نایب قهرمان جهان شد.

او گفت: ما تلاش می‌کنیم که سوله‌های صالحین را تبدیل به خانه کشتی کنیم و در استان مازندران در ۴ شهرستان خانه کشتی بسیج داریم و تا آخر سال همه شهرستان های این استان خانه کشتی بسیج را خواهند داشت. در استان خراسان رضوی نیز و چند استان دیگر نیز این کار آغاز شده است.

رئیس هیئت کشتی بسیج کشور اظهار کرد: امروز در جلسه‌ای که با سردار سلامی فرمانده کل سپاه داشتیم ایشان از سطح بالای مسابقات خوشحال شدند و گفتند که این روند باید ادامه دار باشد.

مسلمی بیان کرد: گسترش باشگاه مقاومت در کشور را در دستور کار داریم و تیم کشتی مقاومت مازندران در حال حاضر جزو ۴ تیم برتر مسابقات لیگ دسته یک کشتی است و ما تیم‌های در استان‌های خراسان رضوی البرز و قم داریم و امیدواریم که به زودی در لیگ برتر کشتی نیز حاضر شویم.

او خاطرنشان کرد: به دبیر رئیس فدراسیون کشتی هم گفته ایم که ما خودمان را از هیئت‌های کشتی استانی جدا نمی‌دانیم و در کنارشان هستیم. ما سعی می‌کنیم در روستا‌ها که هیئت‌ها حضور کمرنگ تری دارند حضور داشته باشیم تا چهره‌های جدیدی را به کشتی کشور معرفی کنیم.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل