اخبار روز

بایدن می‌گوید فعالیت‌های انتخاباتی خود را از سر می‌گیرد

بایدن می‌گوید فعالیت‌های انتخاباتی خود را از سر می‌گیرد

۲۲:۲۵ ۲۹ تير ۱۴۰۳

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که پس از مدتی قرنطینه به دلیل تست مثبت کووید، از هفته آینده به مبارزات انتخاباتی خود ادامه خواهد داد و تاکید کرد که می‌تواند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان را در انتخابات نوامبر شکست دهد. 

به گزارش مجله فوربز، بایدن که برخلاف تماس‌های متعدد دموکرات‌ها تاکنون حاضر به کناره‌گیری نشده است، گفت که مشتاقانه منتظر افشای «دستور کار ترامپ» است، اما به جزئیات بیشتری از آن اشاره نکرد. 

اظهارات بایدن در حالی بیان می‌شود که بسیاری از افراد نزدیک به او، از جمله نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا ابتدای این هفته گفتند احتمال کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی بیشتر شده است. در همین حال، وبگاه خبری آکسیوس شب گذشته به نقل از برخی دموکرات‌های ارشد گفت که او ممکن است تا روز یکشنبه از رقابت‌ها خارج شود. 

سیستم حزبی در آمریکا به گونه‌ای نیست که اعضا بتوانند رئیس آن را برکنار کنند. با این حال در روز‌های اخیر فشار‌ها بر بایدن به شدت افزایش یافته است و گفته می‌شود بسیاری از حامیان او نیز خواستار کناره‌گیری شده‌اند. منابع مطلع می‌گویند باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به اعضای حزب دموکرات گفته است که جو بایدن باید «به طور جدی» قابلیت‌های خود برای نامزدی را بررسی کند.

مترجم: زهرا نجفی

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا