شمار کشته‌شدگان اعتراضات بنگلادش به ۳۹ نفر افزایش یافت

شمار کشته‌شدگان اعتراضات بنگلادش به ۳۹ نفر افزایش یافت

۲۰:۳۲ ۲۹ تير ۱۴۰۳

پس از درگیری معترضان بنگلادشی با پلیس، تعداد کشته‌ها در این کشور به ۳۹ نفر افزایش یافت. همچنین گفته شده در جریان این اعتراضات بیش از ۲۵ هزار نفر مجروح شده‌اند.

به گزارش روزنامه بیزنس استاندارد، اعتراضات بنگلادش که از هفته‌ها پیش آغاز شده، اوایل این هفته شدت یافت و به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای «شیخ حسینه» نخست وزیر بنگلادش تبدیل شد. در حال حاضر گفته می‌شود پلیس و مقامات امنیتی به سمت معترضان گلوله و گاز اشک‌آور شلیک می‌کنند و خدمات اینترنت و تلفن همراه نیز مسدود شده است. 

معترضان خواستار تغییر سیستم اختصاص مشاغل دولتی هستند. بر اساس قانون فعلی، ۳۰ درصد جایگاه‌های شغلی به اعضای خانواده «مبارزان آزادی» در جنگ سال ۱۹۷۱ بنگلادش اختصاص دارد و ۱۰ درصد نیز به افراد ساکن در مناطق توسعه نیافته اختصاص داده می‌شود. همچنین ۱۰ درصد سهمیه برای زنان، ۵ درصد برای اقلیت‌های قومی و ۱ درصد برای افراد ناتوان جسمی در نظر گرفته شده است. تظاهرکنندگان به این سیستم اعتراض دارند و می‌گویند مانع جذب افراد شایسته می‌شود. 

دادگاه عالی بنگلادش در هفتم اوت (۱۷ مرداد) به درخواست تجدید نظر در خصوص قانون مشاغل دولتی رسیدگی خواهد کرد. شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش از معترضان خواسته تا آن زمان صبور باشند.

مترجم: زهرا نجفی

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل