اخبار روز

کنایه زلنسکی به تلاش‌های مجارستان برای اتمام جنگ اوکراین

کنایه زلنسکی به تلاش‌های مجارستان برای اتمام جنگ اوکراین

۲۲:۳۷ ۲۸ تير ۱۴۰۳

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در افتتاحیه نشست سران جامعه سیاسی اروپا که در انگلیس برگزار شد، بدون نام بردن از شخص خاصی، خطاب به ۴۶ مقام اروپایی گفت: «رئیس جمهور روسیه ممکن است به شما نزدیک شود تا شما را وسوسه کند یا تحت فشار قرار دهد، یا اینکه از شما باج خواهی کند تا در نهایت یکی از شما به بقیه خیانت کند».

به گزارش یورو نیوز، زلنسکی در طول سخنرانی ۱۰ دقیقه‌ای خود نامی از ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان نبرد، اما در اظهارات خود به وضوح نشان داد که به او اشاره می‌کند. او در ادامه صحبت‌های خود در انتقاد به سیاست‌های نخست وزیر مجارستان و سفر اخیر او به روسیه گفت: «اگر کسی در اروپا سعی می‌کند مسائل را پشت سر دیگران یا حتی به هزینه شخص دیگری حل کند، اگر کسی می‌خواهد به پایتخت جنگ سفر کند، با آنها صحبت کند و احتمالا وعده‌ای برخلاف منافع مشترک اروپا یا اوکراین بدهد، پس اصلا چرا باید چنین شخصی را در نظر بگیریم؟»

زلنسکی در انتها خواستار انزوای مجارستان شد و گفت: «اتحادیه اروپا و ناتو بدون این فرد نیز می‌توانند به همه مسائل خود رسیدگی کنند». 

نشست سران جامعه سیاسی اروپا در حالی برگزار شد که دو هفته پیش نخست وزیر مجارستان برای گفتگو با ولادیمیر پوتین درباره جنگ اوکراین به مسکو سفر کرد. او بعدا برای گفتگو‌های مشابه با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به پکن رفت. مجارستان که به تازگی به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا انتخاب شده، این سفر‌ها را «ماموریت صلح» نامیده و می‌گوید قصد دارد به جنگ اوکراین خاتمه بدهد. اوربان اخیرا هشدار داده است در صورتی که دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، تا زمان برگزاری مراسم تحلیف خود تلاش می‌کند به جنگ در اوکراین خاتمه بدهد.

مترجم: زهرا نجفی

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا