اخبار روز

آمریکایی‌ها عامل اصلی تشویق صهیونیست‌ها به جنایت بیشتر در غزه هستند

آمریکایی‌ها عامل اصلی تشویق صهیونیست‌ها به جنایت بیشتر در غزه هستند

۲۲:۵۳ ۲۸ تير ۱۴۰۳

 علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران و در تشریح برنامه‌های سفرش به نیویورک و شرکت در دو نشست شورای امنیت گفت: در شرایط کنونی در سطح منطقه هنوز جنایت و نسل کشی صهیونیست‌ها ادامه دارد و در برخی مقاطع زمانی این جنایات با شدت بیشتری خودش را نشان می‌دهد.

باقری عنوان کرد: موضوع دیگر بحث تهدیدی است که این رژیم هر از چندگاهی متوجه لبنان می‌کند و در مقطع اخیر تهدید‌های را علیه لبنان می‌کند که امکان حمله و تجاوز نظامی وجود دارد.

وی افزود: شرایط منطقه ویژه و حساسی است و در این مقطع نشست شورای امنیت با موضوع فلسطین برگزار شد و به جهت اهمیت موضوع فلسطین و همچنین تهدید لبنان و هم به جهت اینکه ایران کشوری است که در سطح منطقه و تحولات و فرآیند‌های اساسی آن نقش آفرینی جدی و موثر دارد، تصمیم بر این شد که در این نشست شورای امنیت مشارکت داشته باشیم.

باقری بیان کرد: در همین چارچوب هم مواضع و دیدگاه‌های ایران در خصوص ضرورت اجبار رژیم صهیونیستی برای توقف و پایان دادن فوری و بدون قید و شرط نسل کشی و جنایت در غزه، بحث‌هایی مطرح شد و همینطور درباره پیامد‌ها و عواقبی که خطای راهبردی صهیونیست‌ها در تهاجم به لبنان متوجه آنها خواهد شد، در نشست شورای امنیت واقعیت‌هایی تبیین شد و تأکید شد صهیونیست‌ها که به صورت متوسط در هر ساعت در حال کشتن و مجروح کردن ۲۰ فلسطینی مظلوم هستند، دنیا نباید در قبال این جنایت مستمر ساکت باشد یا منفعل شود و یا این جنایت عادی شود.

دیپلمات ارشد ایرانی اضافه کرد: صهیونیست‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که این جنایت عادی شود و همانطور که سرشت آنها جنابت پیشگی است می‌خواهند این را برای افکار عمومی دنیا عادی جلوه دهند.

وی گفت: ولی ما و دیگر کشور‌های شرکت کننده بر این نکته تاکید داشتند که ضرورت جدی برای استفاده از همه ظرفیت‌ها و ابزار‌ها برای وادارسازی این رژیم به توقف جنایت و نسل کشی در غزه است. در همین چارچوب در حاشیه نشست ملاقات‌هایی با برخی مقامات حاضر در نشست داشتیم.

باقری همچنین به نشست دیگر شورای امنیت درباره چندجانبه‌گرایی اشاره کرد و گفت: امروزه آمریکا به عنوان سردمدار یکجانبه گرایی و ادعاهایشان مبنی بر اینکه یکجانبه گرایی می‌تواند صلح و ثبات و امنیت را در جهان به ارمغان بیاورد با شکست مواجه شده است.

وی عنوان کرد: این آمریکایی‌ها بودند که از برجام خارج شده و مسیر را با اخلال مواجه کردند یا در موضوع غزه آمریکایی‌ها با ارسال سلاح‌ها و تجهیزات نظامی کشنده عامل اصلی تقویت و حتی تشویق صهیونیست‌ها به جنایت بیشتر در غزه هستند و نمی‌توانند نقش میانجی و واسط بی طرف را در این عرصه بازی کنند. یکجانبه گرایی در مسیر دستیابی به صلح به بن بست رسیده است.

وی گفت: چندجانبه گرایی در این مقطع زمانی جلوه بیشتری دارد.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا