اخبار روزفناوری

آزمایش پذیرش واضح اولین لباس فضایی اسپیس‌واک اسپیس‌ایکس

آزمایش پذیرش واضح اولین لباس فضایی اسپیس‌واک اسپیس‌ایکس

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

لباس‌های فضایی کاملاً جدید SpaceX که برای فعالیت‌های اضافی خودرویی (EVA) برای اولین پیاده‌روی فضایی تجاری برنامه‌ریزی شده به عنوان بخشی از برنامه Polaris طراحی شده‌اند، آزمایش پذیرش را تکمیل کردند. اسپیس ایکس، به عنوان بخشی از ماموریت های ناسا، لباس های فضایی خود را برای فضانوردان می سازد تا نیازهای آنها را در داخل فضاپیمای Crew Dragon پوشش دهد. اینها لباس های فضایی تحت فشار هستند که برای ایمن نگه داشتن خدمه در صورت از دست دادن فشار کشتی آنها طراحی شده اند. از سوی دیگر، لباس‌های جدید که توسط اسپیس‌ایکس برای مأموریت فضانوردی خصوصی‌اش ساخته شده است، به فضانوردان اجازه می‌دهد تا از Crew Dragon خارج شده و راهپیمایی فضایی خود را انجام دهند.

لباس های فضایی SpaceX به نظارت بر حیات فضانوردان در حین پیاده روی فضایی کمک می کند

بر اساس جزئیاتی که توسط برنامه Polaris به اشتراک گذاشته شده است، لباس های فضایی EVA اسپیس ایکس آزمایش پذیرش برای پیاده روی فضایی خود را تایید کرده اند. به رهبری میلیاردر جرد ایزاکمن، پولاریس قصد دارد اولین راهپیمایی فضایی تجاری در تاریخ بشر را با خدمه دراگون اسپیس ایکس انجام دهد. در حال حاضر، تنها لباس های فضایی مورد استفاده در EVA ها، لباس های فضایی ناسا هستند. فضانوردان آژانس فضایی مرتباً برای انجام تعمیرات در ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضا می‌روند، و به‌روزرسانی Polaris نیز اولین عکس‌های لباس‌های در حال عملیات را به اشتراک می‌گذارد.

این لباس‌های فضایی در مرکز فضایی جانسون ناسا در تگزاس آزمایش شدند، جایی که آژانس فضایی لباس‌های فضایی ماه خود را در ماه دسامبر نیز آزمایش کرد. این لباس‌ها توسط Axiom Space به‌عنوان بخشی از اتکای فزاینده ناسا به بخش خصوصی برای مأموریت‌های اکتشاف فضایی خدمه‌اش در حال توسعه هستند.

اولین راهپیمایی فضایی برنامه پولاریس بخشی از ماموریت Polaris Dawn خواهد بود که اهداف بلندپروازانه ای را برای خود تعیین کرده است. اینها شامل دستیابی به اوج ماموریت 1400 کیلومتری، بالاترین ارتفاعی است که تاکنون توسط فضانوردان در مدار زمین پرواز شده است. مأموریت‌ها در مدار زمین معمولاً با ارتفاع ایستگاه فضایی بین‌المللی محدود می‌شوند و به ندرت به دلیل عدم نیاز، مأموریت‌های بالاتر انجام شده است.

به عنوان بخشی از این آزمایش‌های پذیرش، که در اواخر ژوئن انجام شد، فضانوردان و اسپیس ایکس آنها را از نظر توانایی آنها در نظارت بر سلامت خدمه در طول یک پیاده‌روی فضایی زیر نظر گرفتند. آزمایش ها در خلاء شبیه سازی شده انجام شد و در طی آن لباس ها برای حفظ سلامت خدمه تحت فشار قرار گرفتند. اسپیس ایکس و خدمه توانایی لباس‌ها را برای مدیریت سلامت خود در حین تحت فشار قرار دادن و نظارت بر دمای بدن فضانوردان در طول پیاده‌روی فضایی‌شان بررسی کردند. در طول آزمایشات، خدمه همچنین یک “دوره متابولیک بالا” را شبیه سازی کردند که شبیه محیط پر استرس پیاده روی فضایی بود.

ماموریت Polaris Dawn چهار فضانورد را به پرواز در خواهد آورد که دو نفر از آنها پیاده روی فضایی خواهند داشت. اینها آیزاکمن و سارا گیلیس از SpaceX هستند که متخصص محموله ماموریت است. برای گیلیس، خلبان ماموریت اسکات پوتیت و افسر پزشکی آنا منون، Polaris Dawn اولین پرواز فضایی آنها خواهد بود. ایزاکمن قبلاً به عنوان بخشی از مأموریت Inspiration4 در سال 2021 به فضا پرواز کرده است که اولین پرواز فضایی مداری کاملاً خصوصی بود.

در حالی که تنها دو خدمه یک پیاده‌روی فضایی انجام می‌دهند، هر چهار نفر در خلاء فضا خواهند بود زیرا اژدهای خدمه به طور کامل فشارش کم می‌شود. در پیاده‌روی‌های فضایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی، فضانوردان ابتدا قبل از ورود به فضا وارد یک اتاقک کاهش فشار می‌شوند. با این حال، از آنجایی که اژدها یک کشتی است، محفظه مشابهی ندارد، که همچنین اسپیس ایکس را مجبور کرده است تا کشتی خود را ارتقا دهد تا بتواند در داخل خلاء مقاومت کند.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا