اخبار روزفناوری

PS5 Pro ممکن است در سال 2024 منتشر نشود، ظاهراً تام هندرسون پیشنهاد کرده است

PS5 Pro ممکن است در سال 2024 منتشر نشود، ظاهراً تام هندرسون پیشنهاد کرده است

مدل پلی‌استیشن 5 ارتقا یافته سونی، PS5 Pro، احتمالاً اواخر امسال عرضه نخواهد شد.

حداقل، این چیزی است که تام هندرسون افشاگر معتبر چند ساعت پیش در X پیشنهاد کرده است. هنگامی که از هندرسون در مورد اعلام احتمالی ماه سپتامبر برای مدل پرو که مدت ها شایعه شده بود سؤال شد، پاسخ داد – “اگر امسال منتشر شود!”. در حالی که این به طور مستقیم تایید نمی کند که مدل PS5 Pro در سال جاری عرضه نمی شود (ههههه، سونی حتی در مورد وجود این مدل اظهار نظر نکرده است)، این پاسخ تا حدودی جالب است زیرا هندرسون مدت هاست گفته است که سونی در حال برنامه ریزی است. انتشار تعطیلات 2024 برای مدل Pro.

در مارس 2023، هندرسون گفت که سونی در حال کار بر روی یک ویرایش سخت افزاری PS5 است که در اواخر سال 2024 منتشر خواهد شد. چندین ماه بعد، در جولای 2023، هندرسون در مورد نام رمز PS5 Pro صحبت کرد. مدل – Trinity – با تاریخ انتشار برنامه ریزی شده در نوامبر 2024. هندرسون در آن زمان نوشت: «اینکه آیا یک کنسول پلی استیشن 5 پرو به اندازه کافی در بازار فعلی مورد نیاز است یا نه، باید دید، اما در حال نوشتن، پلی استیشن 5 پرو در حال توسعه است و تاریخ انتشار نوامبر 2024 را هدف قرار داده است» (از طریق Keytogaming). ).

چند ماه پیش، هندرسون دوباره در مورد مدل Pro صحبت کرد، با بیان اینکه مشخصات کنسولی که در آن زمان فاش شده بود معامله واقعی بود. علاوه بر این، او گفت که به نظر می رسد سونی همچنان قصد دارد در تعطیلات 2024 برای کنسول تقویت شده PS5 عرضه شود. این که آیا برنامه های داخلی سونی تغییر کرده است یا خیر، باید در این مرحله مشخص شود. به محض کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدل شایعه شده PS5 Pro، شما را به‌روزرسانی خواهیم کرد. در حال حاضر، مشخصات لو رفته کنسول را در زیر بررسی کنید:

  • GPU بزرگتر با حافظه سریعتر، ارائه 45٪ عملکرد بهبود یافته در رندر شطرنجی؛
  • معماری ردیابی پرتو به شدت بهبود یافته است که باید 2 تا 3 برابر سرعت بیشتری نسبت به PS5 معمولی، با حداکثر 4 برابر ارائه دهد.
  • معماری یادگیری ماشین سفارشی که از 300 TOPS (تریلیون ها عملیات در ثانیه) در 8 بیت پشتیبانی می کند؛
  • معماری ML برای فعال کردن تکنیک ارتقاء مقیاس فوق العاده طیفی پلی استیشن (PSSR) ساخته شده است. سند فاش شده آن را نسخه سونی Multi Frame Super Resolution بر اساس الگوریتم یادگیری ماشین پلی استیشن (PSML) توصیف می کند. طبق اطلاعات فاش شده، PSSR در حال حاضر تا 4K را پشتیبانی می کند، اما برنامه هایی برای اضافه کردن پشتیبانی 8K وجود دارد.
  • PSSR یک نسخه ارتقا یافته با ML از تمپورال ضد آلیاسینگ Upscaling (TAAU) است که به ورودی های مشابه NVIDIA DLSS یا AMD FSR نیاز دارد و به طور کامل از خطوط لوله با محدوده دینامیکی بالا (HDR) پشتیبانی می کند. علاوه بر این، مانند آخرین نسخه DLSS، هیچ آموزش برای هر بازی مورد نیاز نیست. در ادامه این سند آمده است که PSSR تنها به 250 مگابایت از حافظه PS5 Pro نیاز دارد، با هزینه رندر فعلی 2 میلی ثانیه برای ارتقا از Full HD به 4K، اگرچه بهینه سازی هنوز ادامه دارد.
  • این سند همچنین شامل مقایسه تصویر با TAAU و AMD FSR 2 است که طبق گزارش‌ها نشان می‌دهد که PSSR کیفیت تصویر برتر را ارائه می‌دهد.
این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا