انتقال NVIDIA به ماژول های هسته GPU منبع باز با جدیدترین به روز رسانی درایور در لینوکس

انتقال NVIDIA به ماژول های هسته GPU منبع باز با جدیدترین به روز رسانی درایور در لینوکس

NVIDIA اعلام کرد که با تغییر در به‌روزرسانی درایور آتی، به ماژول‌های هسته GPU منبع باز برای لینوکس منتقل می‌شود.

به نظر می‌رسد انویدیا با درایورهای آتی خود در لینوکس “منبع بازتر” باشد و توسعه جامعه را تقویت کند

[نسخه مطبوعاتی]: با درایور R515، NVIDIA مجموعه‌ای از ماژول‌های هسته گرافیکی لینوکس را در می ۲۰۲۲ به‌عنوان منبع باز با مجوز دوگانه GPL و MIT منتشر کرد. نسخه اولیه پردازنده‌های گرافیکی محاسباتی مرکز داده، با پردازنده‌های گرافیکی GeForce و Workstation در حالت آلفا را هدف قرار داد.

در آن زمان، ما اعلام کردیم که پشتیبانی قوی‌تر و کامل‌تر از GeForce و Workstation Linux در نسخه‌های بعدی دنبال خواهد شد و ماژول‌های هسته باز NVIDIA در نهایت جایگزین درایور منبع بسته خواهند شد.

GPUهای NVIDIA معماری و مجموعه قابلیت مشترکی دارند. همان درایور دسکتاپ یا لپ‌تاپ شما، پیشرفته‌ترین بارهای کاری هوش مصنوعی جهان را در فضای ابری اجرا می‌کند. برای ما بسیار مهم است که آن را درست انجام دهیم.

دو سال بعد، ما با ماژول‌های هسته GPU منبع باز خود به عملکرد برنامه‌ای معادل یا بهتر دست یافتیم و قابلیت‌های جدید قابل توجهی اضافه کردیم:

  • پشتیبانی از مدیریت حافظه ناهمگن (HMM)
  • محاسبات محرمانه
  • معماری های حافظه منسجم پلتفرم های Grace ما
  • و بیشتر

ما اکنون در نقطه‌ای هستیم که انتقال کامل به ماژول‌های هسته GPU منبع باز حرکت درستی است، و ما در حال ایجاد این تغییر در نسخه آتی درایور R560 هستیم.

GPUهای پشتیبانی شده

هر GPU با ماژول های هسته GPU منبع باز سازگار نیست.

منبع تصویر: NVIDIA

برای پلتفرم های پیشرفته مانند NVIDIA Grace Hopper یا NVIDIA Blackwell، باید از ماژول های هسته GPU منبع باز استفاده کنید. درایورهای اختصاصی در این پلتفرم ها پشتیبانی نمی شوند. برای پردازنده‌های گرافیکی جدیدتر از معماری‌های Turing، Ampere، Ada Lovelace یا Hopper، NVIDIA توصیه می‌کند به ماژول‌های هسته GPU منبع باز سوئیچ کنید.

برای پردازنده‌های گرافیکی قدیمی‌تر از معماری‌های Maxwell، Pascal، یا Volta، ماژول‌های هسته GPU منبع باز با پلتفرم شما سازگار نیستند. به استفاده از درایور اختصاصی NVIDIA ادامه دهید. برای استقرار ترکیبی با GPUهای قدیمی و جدیدتر در یک سیستم، همچنان از درایور اختصاصی استفاده کنید.

[یادداشت خبرنگار]: ما ماه‌ها پیش در مورد این توسعه گزارش داد زمانی که به شرکت گفته شد با درایور لینوکس سری NVIDIA R560 خود منبع باز شود. این حرکت تلاشی برای ترویج یک محیط منبع باز در لینوکس و رقابت با AMD است که پایگاه مصرف کننده خوبی در لینوکس دارد. با پیوستن توسعه‌دهنده اصلی Nouveau به NVIDIA، به نظر می‌رسد مانند معماری‌های آینده می‌توانند به طور بالقوه به درایورهای هسته منبع باز جدیدتر سوئیچ کنند، با توجه به اینکه Team Green با روند سازگار است.

در پست وبلاگ NVIDIA همچنین روش‌های نصب مختلفی برای تغییر از درایور اختصاصی به درایور منبع باز ذکر شده است، بنابراین می‌توانید پس از به‌روزرسانی درایور، آنها را دنبال کنید.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل