شرکت Forensics Mobile Cellebrite نمی تواند هیچ آیفونی را که دارای iOS 17.4 یا بالاتر است باز کند، این امر نشان دهنده تلاش های مداوم اپل در بهبود امنیت دستگاه است.

شرکت Forensics Mobile Cellebrite نمی تواند هیچ آیفونی را که دارای iOS 17.4 یا بالاتر است باز کند، این امر نشان دهنده تلاش های مداوم اپل در بهبود امنیت دستگاه است.

اپل به‌طور مداوم تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل کند که دستگاه‌هایش، به‌ویژه آیفون‌ها، برای شکستن سخت‌تر هستند، حتی زمانی که شرکت‌های معتبری مانند Cellebrite، یک نهاد اطلاعات دیجیتال اسرائیلی که متخصص در ابزارهای طراحی‌شده برای باز کردن قفل گوشی‌های هوشمند است، تحت فشار قرار می‌گیرد. به لطف اطلاعات فاش شده در اسناد فاش شده، آیفون های دارای iOS 17.4 یا بالاتر نمی توانند توسط Cellebrite باز شوند. با توجه به اینکه iOS 18 بود اخیراً پیش‌نمایش شده در سخنرانی اصلی اپل در WWDC 2024، به احتمال زیاد اکثر دارندگان آیفون نسخه‌ای از iOS 17 را نصب کرده‌اند.

اسناد همچنین نشان می‌دهد که Cellebrite نمی‌تواند به‌زور وارد اکثر گوشی‌های اندرویدی شود و این نشان می‌دهد که پلتفرم تلفن Google نیز در حال بهبود است

برای کسانی که نمی‌دانند، Cellebrite کیت‌هایی می‌سازد که تنها هدف آن نفوذ به گوشی‌های هوشمند قفل‌شده برای دسترسی به اطلاعات شخصی آن‌ها و فروش آن به مجریان قانون و سایر شرکت‌هایی است که شرکت امنیتی معتقد است از این تجهیزات در محدوده‌های قانون استفاده می‌کنند. . این کار را با کشف آسیب‌پذیری‌ها در iOS و Android انجام می‌دهد که اپل و گوگل در نهایت آن‌ها را پیدا کرده و برطرف می‌کنند. متأسفانه، همانطور که توسط 404 Media کشف شد، Celebrite iOS Support Matrix نمی‌تواند قفل آیفون‌های دارای iOS 17.4 یا بالاتر را باز کند.

همانطور که انتظار دارید، درصد زیادی از آیفون‌های فعلی و نسل قدیمی‌تر از iOS 17.4 با MacRumors گزارش می دهد که داده های خود اپل از ژوئن 2024 نشان می دهد که 77 درصد از همه آیفون ها از نسخه ای از iOS 17. اسناد فاش شده همچنین بیان می‌کنند که Cellebrite اخیراً پشتیبانی از سری آیفون XR و آیفون 11 را با iOS 17.1 به iOS 17.3.1 اضافه کرده است. با این حال، برای سری آیفون 12 که از همان نسخه iOS استفاده می‌کنند، وضعیت Cellebrite در حال حاضر «به زودی ارائه می‌شود».

با این حال، نفوذ به آیفون‌ها، بلکه تلفن‌های هوشمند اندرویدی نه تنها به طور فزاینده‌ای دشوار می‌شود، زیرا اطلاعات اضافی حاکی از آن است که این شرکت به سختی می‌تواند به امنیت پیکسل 6، پیکسل 7 و پیکسل 8 گوگل در حین استفاده از آن نفوذ کند. خاموش در حالی که ستودنی است که اپل در ساختن آیفون‌هایش به طرز طاقت‌فرسایی شکست‌خورده است، Cellebrite همگام با جاه‌طلبی‌های امنیتی این غول فناوری است، اما این شکاف هنوز به طور قابل توجهی پر نشده است. با عرضه آیفون 16، باید شاهد افزایش این اختلاف باشیم.

منبع خبر: 404 Media

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل