اخبار روزاقتصاد

شرکت سورامیتسو CBDC کامبوج برای آزمایش ارز دیجیتال پاپوآ گینه نو

شرکت سورامیتسو CBDC کامبوج برای آزمایش ارز دیجیتال پاپوآ گینه نو

Soramitsu Labs، یک توسعه دهنده بلاک چین، قصد دارد یک آزمایش ارز دیجیتال در پاپوآ گینه نو با هدف بهبود گنجاندن مالی و امنیت از طریق دیجیتالی سازی اقتصادی انجام دهد.

شرکت بلاکچین ژاپنی Soramitsu Labs در حال آماده شدن برای آغاز یک آزمایش اثبات مفهوم برای یک ارز دیجیتال بانک مرکزی است (CBDC) در پاپوآ گینه نو، طبق درخواست بانک مرکزی این کشور. دفتر مرکزی توکیو می گوید هدف این ابتکار استفاده از فناوری blockchain برای ایجاد “یک طبق یک بیانیه مطبوعاتی که توسط crypto.news دیده شده است، پلتفرم مشترک برای کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام.

پاپوآ گینه نو، که با چالش‌هایی در شمول مالی و امنیت دست و پنجه نرم می‌کند، به نظر می‌رسد به دنبال راه‌حل‌های جدید مبتنی بر بلاک چین برای رسیدگی به این مسائل است. بسیاری از مناطق کشور جرایم خشونت آمیز مکرر را تجربه می کنند، از جمله سرقت، که مانع دسترسی و امنیت مالی می شود.

Soramitsu می‌گوید که معرفی یک CBDC می‌تواند به عنوان یک راه‌حل بالقوه عمل کند و در صورت وقوع چنین حوادثی، “سابقه قابل ردیابی برای بازیابی بالقوه” ارائه دهد. با این حال، این شرکت مدت زمان اجرای آزمایشی یا زمانی که پاپوآ گینه نو قصد دارد CBDC خود را راه اندازی کند، مشخص نکرد.

در همین حال، سورامیتسو قرار است یک دروازه بازار اوراق قرضه مبتنی بر بلاک چین برای کشور جزیره ای پالائو در اقیانوس آرام بسازد. همانطور که crypto.news قبلاً گزارش داد، این شرکت قرارداد را تضمین کرد و قصد دارد بازار را به صورت آزمایشی در سال مالی 2024 معرفی کند و انتظار می‌رود در سال آینده عرضه کامل شود. این ابتکار دولت پالائو را قادر می‌سازد تا اوراق قرضه را برای سرمایه‌گذاران فردی منتشر کند و پرداخت‌های اصل و بهره را به طور موثر مدیریت کند.

در سال 2020، سورامیتسو با معرفی یک CBDC در کامبوج، با دستیابی به بیش از 10 میلیون حساب تا دسامبر 2023، که 60٪ از جمعیت کشور را تشکیل می دهد، شهرت یافت. چی سری، رئیس بانک مرکزی کامبوج بعدا برنامه هایی را نشان داد برای گسترش ردپای جهانی CBDC از طریق همکاری با UnionPay International، سرویس پرداخت کارت اصلی چین، و سایر شرکای بین المللی.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا