“UltraRAM” Quinas Technology 10 میلیون چرخه بازنویسی و 1000 سال حفظ داده را ارائه می دهد، فناوری 1.1 میلیون پوند بودجه دریافت می کند

“UltraRAM” Quinas Technology 10 میلیون چرخه بازنویسی و 1000 سال حفظ داده را ارائه می دهد، فناوری 1.1 میلیون پوند بودجه دریافت می کند

Quinas Technology، یک استارت آپ توسط شرکت نیمه هادی بریتانیا IQE، بودجه ای را برای شروع تولید انبوه حافظه های پیشرفته UltraRAM دریافت کرده است.

UltraRAM از قابلیت‌های DRAM و NAND استفاده می‌کند که عملکرد حافظه را به سطوح جدیدی می‌برد

UltraRAM یک فناوری حافظه است که توسط متخصصان دانشگاه‌های لنکستر و وارویک در بریتانیا. از مزایای استانداردهای DRAM و NAND برای ایجاد یک محصول پیشرفته استفاده می کند. UltraRAM در مقایسه با راه حل های سنتی قابلیت نگهداری داده بسیار طولانی تری دارد و طبق فناوری Quinas تا 10 میلیون چرخه بازنویسی رتبه بندی شده است. جدا از آن، این استاندارد می‌تواند داده‌ها را برای بیش از 1000 سال بدون دریافت برق نگهداری کند، به همین دلیل است که UltraRAM توجه گسترده‌ای را از سوی بازارها به خود جلب کرده است.

برای اینکه با UltraRAM یک قدم جلوتر باشد، Quinas Technology 1.1 میلیون پوند بودجه از Innovate UK دریافت کرده است. تنها هدف این است که استاندارد حافظه را از آزمایش به تولید انبوه برسانیم. جدای از آن، طرف‌های درگیر مشتاق هستند تا ویفرهای UltraRAM را از 3 اینچ به 6 اینچ از طریق روش‌هایی مانند اپیتاکسی فاز بخار فلز-آلی (MOVPE) افزایش دهند.

ما خوشحالیم که Innovate UK از این پروژه جاه طلبانه حمایت می کند و IQE متعهد به توسعه بخش اول تولید انبوه UltraRAM است.

UltraRAM یک فرصت اقتصادی فوق‌العاده برای بریتانیا است، و کارایی‌هایی که می‌تواند برای محاسبات در همه مقیاس‌ها به ارمغان بیاورد، پتانسیل صرفه‌جویی عظیم انرژی و کاهش انتشار کربن را دارد.

– فناوری Quinas از طریق ElectronicsWeekly< /p>

برای کسانی که مشتاقند بدانند فناوری حافظه UltraRAM چگونه کار می‌کند، از سه لایه مختلف ساخته شده از مواد استفاده می‌کند که به الکترون‌ها اجازه می‌دهد در درون خودشان به دام بیفتند. برای کنترل جریان الکترون، UltraRAM از الکترودهایی در اطراف لایه ها استفاده می کند. از آنجایی که سطوح انرژی خاصی برای دستکاری جریان الکترون وجود دارد، سایش و پارگی سلول حافظه را به حداقل می رساند و منجر به تعداد چرخه های نوشتن بسیار بالاتری در مقایسه با فناوری های حافظه سنتی می شود. به دلیل به دام افتادن الکترون ها، همانطور که در بالا ذکر شد، مقادیر نگهداری داده برای UltraRAM به طور قابل توجهی بالاتر است.

UltraRAM در واقع یک فناوری امیدوارکننده است، اما به دلیل پیچیدگی‌های طراحی و فقدان امکانات کافی، استاندارد هنوز به تولید انبوه دست پیدا نکرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که با پیشرفت‌های اخیر این موضوع تغییر کند.

منبع خبر: MyDrivers

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل