اخبار روز

کدام فراز زیارت عاشورا بیانگر مصیبت عظیم امام حسین (ع) است؟ + فیلم

کدام فراز زیارت عاشورا بیانگر مصیبت عظیم امام حسین (ع) است؟ + فیلم

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۰۷:۰۱ ۲۷ تير ۱۴۰۳

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم زنجیرزن حسینی، کارشناس مذهبی و استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با شرح عرفانی زیارت عاشورا و با اشاره به فرازی از آن درمورد مصیبت عظیم امام حسین (ع) بیان کرد: زیارت عاشورا نسخه سلوکی است که انسان باید مراحل سلوکی آن را طی کند تا به سر منزل مقصود برسد.

چنانکه همه ادعیه و زیارات نسخه‌های سلوکی هستند که انسان به واسطه‌ی ثوابی که از این زیارات و ادعیه کسب می‌کند گویی مراحلی از سلوک را طی می‌کند.

زیارت عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام مورد توصیه اکید ارباب معرفت است؛ به طوری که علامه قاضی رحمت الله علیه توصیه بسیاری درمورد قرائت زیارت عاشورا داشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم زنجیرزن حسینی افزود: منزلی که دارالعزا نام دارد با عبارت «یا اباعَبْدِاللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ، وَجَلَّتْ وَعَظُمَتِ الْمُصیبَةُ بِکَ عَلَیْنا وَعَلى جَمیعِ اهْلِ الْإِسْلامِ» «اى ابا عبداللّه، به راستى بزرگ شد سوگوارى تو و گران و عظیم گشت مصیبت تو بر ما و بر همه اهل اسلام» آغاز می‌شود و دلیل دارالعزا بودن این فراز این است که با عزا و مصیبت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام آغاز شده که خود دارای مقاماتی است تا انسان عمق مصیبت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام را درک کند.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا