ناسا 55 سال پیش از امروز با پرتاب آپولو 11 به ماه تاریخ ساز شد

ناسا 55 سال پیش از امروز با پرتاب آپولو 11 به ماه تاریخ ساز شد

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

55 سال پیش در چنین روزی، ناسا تاریخ ساز شد و اولین و تنها آژانس فضایی بود که یک ماموریت فرود موفق بر ماه را پرتاب کرد. آپولو 11 در 16 ژوئیه 1969 در ساعت 9:32 صبح به وقت محلی از مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب شد. این ماموریت هشت روز به طول انجامید و در این مدت خدمه به عنوان اولین انسان هایی که روی سطح ماه قدم گذاشتند، تاریخ را ثبت کردند. پس از آپولو 11، ناسا پنج ماموریت دیگر را با موفقیت به سطح ماه انجام داد و قبل از پایان برنامه آپولو در سال 1972، که به تلاش های خدمه اکتشاف فضایی نیز پایان داد، با آپولو 13 با ترسی نزدیک مواجه شد.

فضانوردان ناسا امروز در سال 1969 پس از تبدیل شدن به اولین خدمه ای که یک ماموریت فرود موفقیت آمیز بر ماه را آغاز کردند، تاریخ ساز شدند

سه فضانورد ناسا، نیل آرمسترانگ، باز آلدرین و مایکل کالینز، 55 سال پیش در چنین روزی از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا رفتند. آرمسترانگ فرمانده این ماموریت بود و با تبدیل شدن به اولین انسانی که نه تنها بر روی ماه قدم می‌گذارد، بلکه بر روی یک جسم سیاره‌ای فرازمینی نیز قدم می‌گذارد، به تاریخ پیوست. دو نفر دیگر خلبان بودند، کالینز ماژول فرماندهی ماموریت را به پرواز درآورد و آلدرین مسئول کمک به آرمسترانگ در پرواز ماژول ماه بود.

Saturn V یک موشک سه مرحله ای بود. نه دقیقه پس از بلند شدن، مرحله اول و دوم از هم جدا شدند. پس از مشتعل شدن موتور مرحله سوم، 12 دقیقه پس از پرتاب وارد مدار زمین شد. اجزای قمری آپولو 11 سرانجام نیم ساعت پس از پرواز از محفظه آداپتور Saturn V جدا شد و شروع رسمی بخش قمری سفر آنها را نشان داد.

نیل آرمسترانگ، فرمانده آپولو 11، خدمه را به سمت ون انتقال خود برای سفر به مجتمع پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی هدایت می کند. تصویر: NASA KSC

سفر ماه آنها تقریباً چهار روز طول می کشد و به آرمسترانگ و آلدرین اجازه می دهد تا با تبدیل شدن به اولین انسان هایی که روی ماه قدم می گذارند، تاریخ ساز شوند. در حالی که آرمسترانگ ابتدا بیرون رفت، قبل از پرتاب، بحث های قابل توجهی در ناسا در مورد اینکه چه کسی اولین قدم را بر روی سطح ماه بردارد، وجود داشت. در ابتدا، گزارش شد که آلدرین اولین نفر بود. با این حال، ناسا بعداً تأیید کرد که فرمانده مأموریت در عوض این افتخار را خواهد داشت.

پس از پرتاب آپولو 11 Saturn V، ناسا پنج مأموریت موفق دیگر خدمه ماه را انجام خواهد داد. اینها آپولو 12 و آپولو 14 تا 17 خواهند بود. آپولو 13 تنها ماموریتی بود که با شکست مواجه شد، در حالی که در فاصله 330000 کیلومتری از زمین مشکلاتی به وجود آمد. ناسا به سرعت بهبود یافت و ماموریت بعدی آپولو، آپولو 14 در اواخر ژانویه 1971 به آسمان رفت.

برای بزرگداشت پرتاب آپولو 11، ناسا و بوئینگ موشک کنونی ماه خود، سیستم پرتاب فضایی (SLS) را از تاسیسات میچود تا KSC به فضا پرتاب می کنند. SLS، همراه با فضاپیمای Orion و استارشیپ اسپیس ایکس، قصد دارد اولین انسان ها را از زمان برنامه آپولو به ماه بفرستد. این موشک قبلاً یک پرتاب موفقیت آمیز داشته است. این اولین پرواز آن در سال 2022 بود که پس از آن جبار تقریباً دو هفته را در مجاورت ماه گذراند و با موفقیت به زمین بازگشت.

خروج از نسخه موبایل