ترامپ از سوءقصد جان سالم به در برد: بیت کوین اوج گرفت، آینده کریپتو چیست؟

ترامپ از سوءقصد جان سالم به در برد: بیت کوین اوج گرفت، آینده کریپتو چیست؟

چه پیچش‌های غیرمنتظره‌ای در بازار ارزهای دیجیتال پس از تیراندازی ترامپ رخ می‌دهد و چگونه ممکن است این رویداد روند رویدادها را تغییر دهد؟

در یک شنبه آفتابی در پنسیلوانیا، رویداد غیرمنتظره‌ای رخ داد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و یکی از حامیان برجسته رمزارزها، در یکی از گردهمایی‌های سیاسی خود به گوش راست هدف گلوله قرار گرفت.

بلافاصله پس از حمله، ستاد انتخاباتی ترامپ به مردم از رفاه وی اطمینان داد و اظهار داشت که او “خوب” و مشتاق شرکت در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در میلواکی است.

این افزایش توجه و ماهیت دراماتیک این حادثه منجر به تغییر قابل توجهی در احساسات بازار شده است. ترامپ که به‌خاطر مواضع طرفدار رمزارزها شهرت دارد، اکنون احتمال بازگشت سیاسی خود را به شدت افزایش می‌دهد.

در نتیجه، بازار ارزهای دیجیتال با خوش بینی افزایش یافته است. بیت کوین (BTC) که قبل از این حادثه حدود 58000 دلار معامله می شد، مدت کوتاهی پس از انتشار این خبر به بالاترین سطح خود یعنی 63218 دلار رسید. از 15 ژوئیه، BTC در 63154 دلار قوی نگه داشته است که نشان دهنده افزایش 5 درصدی در 24 ساعت گذشته است.

نمودار قیمت BTC

بازگشت قیمت بیت کوین بسیار مهم است زیرا از میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) فراتر رفته است، که یک شاخص کلیدی برای روندهای بلندمدت است و حرکت مثبت معامله گران را نشان می دهد.

این احساسات صعودی تنها به بیت کوین محدود نمی شود. کل بازار کریپتو شاهد رونق مجدد بوده است، به طوری که کل کلیف بازار تقریباً 5 درصد افزایش یافته و به 2.29 دلار رسیده است. تریلیون.

اتریوم (ETH) نیز شاهد افزایش نزدیک به 5.5 درصدی، معامله حدود 3,350 دلار و چندین آلت کوین از جمله Mogcoin ( MOG)، Pendle (PENDLE) و Stacks (STX)، سودهای دو رقمی را تجربه کردند.

بیایید عمیق‌تر در احساسات فعلی پیرامون این رویداد کاوش کنیم، روندهای آتی را بررسی کنیم، و واکنش‌های تحلیلگران و شرکت‌کنندگان بازار را بررسی کنیم.

احیای مجدد ترامپ و سرنوشت کریپتو

در ماه‌های اخیر، ترامپ موضع خود را نسبت به ارزهای دیجیتال تغییر داده است، و خود را به عنوان یک نامزد طرفدار رمزارزها برای پیشی گرفتن از رقیب خود، جو بایدن، با هدف جذب جامعه ارزهای دیجیتال، که به دنبال محیط نظارتی مطلوب‌تری هستند، قرار داده است. 

ترامپ نه تنها از بلاک چین محلی و بخش کریپتو حمایت کرده است، بلکه رمزارز را نیز در کمپین خود ادغام کرده است. کمپین او کمک‌های ارزهای دیجیتال را می‌پذیرد، و او متعهد شده است در صورت بازگشت به کاخ سفید، از استخراج بیت کوین پشتیبانی کنید.

حتی پس از سوءقصد، ترامپ در تلاش‌های خود برای تعامل با جامعه ارزهای دیجیتال بی‌امان است. او قرار است در کنفرانس بیت کوین 2024 در نشویل اواخر این ماه سخنرانی کند، همانطور که سازمان دهندگان آن را تایید کردند.

بر اساس گزارش ها، حضور ترامپ در انتظار می‌رود کنفرانس به او کمک کند تا 15 میلیون دلار از اهداکنندگان جمع‌آوری کند، در حالی که دیوید بیلی، مدیرعامل مجله بیت‌کوین، چندین بار برای این رویداد با ترامپ و تیمش لابی کرده است.

در همین حال، احساسات پیرامون احیای مجدد ترامپ در پلتفرم بازار پیش‌بینی غیرمتمرکز Polymarket مشهود است، جایی که 71 درصد از کاربران اکنون روی پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی — افزایش زیادی از حدود 60 درصد در زمان تیراندازی. 

در مقابل، شانس رئیس جمهور جو بایدن برای برنده شدن 18 درصد در همان پلتفرم، 4 برابر کمتر است.

در این میان، ETFهای بیت کوین در هفته گذشته شاهد 1.4 میلیارد دلار جریان ورودی بودند که پنجمین جریان ورودی هفتگی بزرگ از زمان آغاز به کار آنها در ژانویه 2024 است که نزدیک به بازگشت احتمالی ترامپ به قدرت است.

گمان‌زنی و پشتیبانی در شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی

در پی سوء قصد به ترور دونالد ترامپ، بازار ارزهای دیجیتال با تحولات جدید، به ویژه در Solana (SOL< /a>) بلاک چین. 

Solana اخیراً محل پرورش سکه‌های میم بوده است، با پلتفرم‌هایی مانند Pump.fun که راه‌اندازی توکن‌های خود را برای کاربران آسان می‌کند. 

به دنبال این حادثه، موجی از سکه‌های میم جدید با الهام از این رویداد ظاهر شد. سکه‌هایی مانند «گوش روشن می‌ماند»، «ترامپ فایتز تفنگ» و چندین سکه دیگر دارای توجه بازار را به خود جلب کرد و در عرض چند ساعت پس از حمله به میلیون ها ارزش بازار دست یافت. 

Michaël van de Poppe، تحلیلگر معروف رمزارز، تاکید کرد که آلمان فروش دارایی های بیت کوین خود را به پایان رسانده است که می تواند فشار نزولی بر بازار را کاهش دهد. 

او همچنین اشاره کرد که عدم قطعیت جهانی فعلی، که با سوءقصد تقویت شده است، محیط مساعدی را برای افزایش بیت کوین ایجاد می کند و ETF Ethereum راه اندازی شد، می تواند بازار ارزهای دیجیتال را بیشتر تقویت کند.

Stockmoney Lizards از تلاش برای ترور ترامپ به عنوان “رویداد قو سیاه” یاد کرد، یک اتفاق غیرمنتظره که معمولاً عواقب شدیدی دارد. با این حال، آنها خاطرنشان کردند که این رویداد در افزایش بالقوه در بازار ارزهای دیجیتال منحصر به فرد است. 

طبق تجزیه و تحلیل آنها، احتمال بازگشت ترامپ به ریاست جمهوری هنوز به طور کامل در قیمت بیت کوین لحاظ نشده است، که نشان دهنده فضایی برای رشد بیشتر با تغییر وضعیت سیاسی است.

مجله بیت کوین تغییر دیگری را در دیدگاه لری فینک، مدیر عامل بلک راک به اشتراک گذاشت. فینک که زمانی از منتقدان بیت کوین بود، پس از مطالعه دقیق آن، به یکی از معتقدان اصلی تبدیل شد، به ویژه از زمانی که بلک راک ETF بیت کوین خود را در ژانویه راه اندازی کرد. 

با توجه به نفوذ بلک راک و پذیرش فزاینده بیت کوین در بین سرمایه گذاران نهادی، تأیید او می تواند به عنوان یک سیگنال صعودی تلقی شود.

در حالی که بازار در حال تجربه یک موج صعودی است، ضروری است که با احتیاط ادامه دهید. هجوم سکه‌های میم می‌تواند حباب‌هایی ایجاد کند که مستعد ترکیدن هستند که منجر به تلفات ناگهانی و تصاعدی می‌شود. 

مثل همیشه، انجام تحقیقات کامل و عدم تکیه صرف به احساسات بازار که ناشی از رویدادهای جاری است، بسیار مهم است. 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

خروج از نسخه موبایل