اخبار روزاقتصاد

چه اتفاقی برای 190 هزار بیت کوین مقامات چینی افتاد؟

چه اتفاقی برای 190 هزار بیت کوین مقامات چینی افتاد؟

کالین وو، روزنامه‌نگار چینی، تحقیقاتی را درباره PlusToken، یکی از بزرگترین طرح‌های پولزی رمزنگاری شده در تاریخ منتشر کرد.

فهرست مطالب

به گفته این روزنامه نگار، مقامات چینی تعداد زیادی از دارایی های دیجیتال را مصادره کرده اند. تیم PlusToken، به رهبری یک مرد تحصیلکرده راهنمایی از چانگشا، 310000 بیت کوین (BTC< /a>)، 9.17 میلیون اتریوم (ETH)، و بیش از 51 میلیون EOS با استفاده از طرح پونزی و مدل طرح هرمی. پلیس چین 190000 BTC، 830000 ETH و 27.24 میلیون EOS را مصادره کرد.

“مردی از چانگشا، هونان، با تحصیلات متوسطه، 310000 بیت کوین جمع آوری کرد. 9.17 میلیون اتر؛ بیش از 51 میلیون EOS، و غیره. مدل آن یک طرح ساده پونزی + طرح هرمی بود، با افزایش سرمایه و سود نویدبخش، با توسعه خطوط بالادستی و پایین دستی.

کالین وو، روزنامه نگار

طبق گفته وو، مقداری ارز دیجیتال مصادره شده از طریق Beijing Zhifan Technology، مشابه شرکت Chainalysis آمریکایی، فروخته شد. با این حال، چه اتفاقی برای دارایی‌های باقی‌مانده افتاد همچنان نامشخص است.

وو و منبع دیگری، جیانگ ژوئر، ادعا می‌کنند که بیشتر بیت‌کوین‌های مصادره‌شده بین اواخر سال 2019 و اواسط سال 2020 فروخته شدند، زمانی که قیمت بیت‌کوین بین 7000 تا 12000 دلار در نوسان بود.

با این حال، سرنوشت بقیه دارایی ها ناشناخته است. تحلیلگران خارج از کشور که آدرس های PlusToken را ردیابی می کنند، معتقدند در حالی که اکثر بیت کوین ها از طریق پلتفرم Huobi فروخته شده اند، ممکن است حدود 15000 بیت کوین همچنان نیاز به فروش داشته باشد. علاوه بر این، آنها فرض می کنند که آدرس های اتریوم ثابت مانده اند.

این روزنامه نگار خاطرنشان کرد که ممکن است بین آدرس های شناسایی شده توسط پلیس و آدرس های ثبت شده توسط ناظران خارجی مغایرت وجود داشته باشد. او همچنین خاطرنشان می کند که پلیس هنوز در حال ردیابی برخی از آدرس ها است.

آنچه درباره PlusToken شناخته شده است

در سال 2019، کاربران کیف پول رمزنگاری PlusToken پس از فرار رهبران پروژه با سرمایه خود، 3 میلیارد دلار از دست دادند. این پلتفرم در سال 2018 راه اندازی شد و به عنوان یک پروژه بین المللی غیرمتمرکز توسعه یافته توسط تیمی از تبلیغ شد. کره جنوبی. PlusToken کشورهای آسیایی و اروپایی را هدف قرار داده بود.

به سرمایه‌گذاران پلاس توکن پرداخت‌های ماهانه تضمین شده از 6 تا 19 درصد و پاداش‌هایی برای جذب شرکت‌کنندگان جدید ارائه شد. این شرکت قصد داشت تا پایان سال 2019 10 میلیون کاربر را ثبت کند، اگرچه تعداد شرکت کنندگان اعلام شده 3 میلیون نفر بود.

تحقیق

در مارس 2019، پلیس در استان جنوبی هونان تحقیقاتی را در مورد طرح PlusToken Ponzi آغاز کرد. از آن زمان، رئیس بخش چین، چن بو، و پنج شهروند چینی دیگر مرتبط با این پروژه متواری شدند.

چند ماه پس از تعلیق پلتفرم، شریک مدیریت Primitive Ventures Dovey Wan گزارش داد که پلیس چین توانسته مظنونان مهم پرونده PlusToken را دستگیر کند.

در همان زمان، شرکت حسابرسی Peckshield گزارش داد که وجوه از کیف پول‌ها در مجموع حدود 1000 بیت کوین شروع به سرازیر شدن به Bittrex و Huobi در اوایل ژوئیه .

همچنین، شایعاتی در میان معامله‌گران چینی منتشر شد مبنی بر اینکه شخصی که ظاهراً با PlusToken مرتبط است، دائماً 100 BTC را به صرافی Binance افشا می‌کند.

در ژوئیه 2020، پلیس چین بازداشت 27 مظنون اصلی و 82 شرکت کننده کلیدی در طرح هرمی ارزهای دیجیتال PlusToken.

Dovey Wan اطلاعات مربوط به دستگیری سازمان دهندگان PlusToken را تأیید کرد. او توضیح داد که آنها 12 ماه تحت تعقیب بودند. چنین جستجوی طولانی را می توان با این واقعیت توضیح داد که شرکت کنندگان کلیدی در هرم در کشورهای مختلف پراکنده شدند و تلاش های جستجو را پیچیده کرد.

اولین فروش دارایی های مصادره شده

در نوامبر 2020، مشخص شد که مقامات چینی 4.2 میلیارد دلار ارز دیجیتال را از هرم مالی PlusToken توقیف کرده اند. دولت آن را می فروشد و سود آن را به خزانه دولت می فرستد.

در آن زمان گزارش شد که دولت سکه های زیر را توقیف کرده است: 195000 BTC، 833000 ETH، 1.4 میلیون LTC، 27.6 میلیون EOS، 74000 DASH، 487 میلیون XRP، 6 میلیارد DOGE، 80000 BCH، و 214000 USDT.

منظره ارزهای دیجیتال در چین

چین مدت‌هاست که پرچم‌دار و نیروی محرکه صنعت ارزهای دیجیتال بوده است. در استخراج، به طور مساوی با سایر نقاط جهان رقابت کرد و سهم قابل توجهی از کل هش ریت شبکه های سکه پیشرو را تامین کرد. تولید انبوه تجهیزات معدن نیز در آنجا تأسیس شد. اما وقتی بانک خلق چین اعلام کرد همه چیز در سال 2021 تغییر کرد هر گونه فعالیت مرتبط با ارز دیجیتال غیرقانونی است.

وب سایت های صرافی های رمزنگاری و بسیاری از منابع اینترنتی اختصاص داده شده به ارزهای دیجیتال ممنوع شدند. علاوه بر این، تنظیم کننده صراحتاً برای جلوگیری از ابهام اذعان کرد که استیبل کوین های تتر، بیت کوین و اتریوم ارزهای فیات نیستند. چند سال قبل، در سال 2017، مقامات چینی با موفقیت ICO ها را ممنوع کردند و توضیح دادند که شرکت هایی که ICO انجام می دهند ممکن است مقررات مالی را نقض کنند.

با این حال، طبق داده های فعلی ارائه شده توسط کارشناسان CCAF، سهم سرزمین اصلی چین در هش ریت جهانی 21.11٪ است. یعنی تنها 10 درصد کمتر از ارقام ژوئن 2021. و این با وجود ممنوعیت کامل استخراج ارزهای دیجیتال است.


What happened to the Chinese authorities' 190k Bitcoins? - 1
منبع: CCAF

بزرگترین شرکت های تولید کننده تجهیزات معدن نیز در چین واقع شده اند. اول، این دستگاه‌های سری Bitmain و Antminer و همچنین MicroBT از WhatsMiner و ماینرهای Innosilicon، AGM، Canaan و Ebang هستند.

بنابراین، علی‌رغم تمام ممنوعیت‌های فعلی، چین یکی از حیاتی‌ترین بازیگران ارزهای دیجیتال باقی می‌ماند، اگرچه وانمود می‌کند که سایه‌ای نامرئی است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا