اخبار روزاقتصاد

توسعه دهنده CBDC کامبوج برای ایجاد بازار اوراق قرضه برای پالائو در بلاک چین: گزارش

توسعه دهنده CBDC کامبوج برای ایجاد بازار اوراق قرضه برای پالائو در بلاک چین: گزارش

یک توسعه‌دهنده فین‌تک ژاپنی یک دروازه بازار اوراق قرضه مبتنی بر بلاک چین برای پالائو ایجاد می‌کند، با هدف راه‌اندازی آزمایشی آن در سال 2024 و عرضه کامل آن در سال بعد.

توسعه‌دهنده فین‌تک ژاپنی Soramitsu، که بیشتر به خاطر توسعه دیجیتال بانک مرکزی شهرت دارد ارز (CBDC) برای کامبوج، قرار است یک blockchain برای کشور جزیره ای پالائو در اقیانوس آرام، Nikkei آموخته است.

Soramitsu قرارداد را تضمین کرده است و قصد دارد بازار را به صورت آزمایشی در سال مالی 2024 معرفی کند، که انتظار می‌رود عرضه کامل آن در سال آینده انجام شود و دولت پالائوا را قادر می‌سازد تا اوراق قرضه را برای سرمایه‌گذاران فردی منتشر کند و پرداخت‌های اصل و بهره را به طور موثر مدیریت کند. بر اساس گزارش.

منابع آگاه می گویند که هزینه کل پروژه چند صد میلیون ین (بین 1.2 میلیون دلار تا 5.6 ​​میلیون دلار) تخمین زده می شود که کمتر از نیمی از هزینه جایگزین غیر بلاک چین است. گزارش شده است که این پروژه از سوی وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن حمایت شده است و وزارتخانه های امور خارجه و دارایی ژاپن مشاوره راهبردی و مدیریت پروژه ارائه می دهند.

توسعه موفقیت‌آمیز CBDC کامبوج توسط Soramitsu در سال 2020 با افزایش محبوبیت این ارز دیجیتال، با بیش از 10 میلیون حساب افتتاح شده تا دسامبر 2023 که 60 درصد از جمعیت کامبوج را تشکیل می‌دهند، شهرت آن را تقویت کرده است. بعداً، چی سری، رئیس بانک مرکزی کامبوج indicated قصد دارد حوزه CBDC خود را در سطح بین المللی گسترش دهد، به ویژه از طریق همکاری با UnionPay International، سرویس پرداخت کارت چین، و سایر شرکای جهانی.

در حالی که کار سورامیتسو در کامبوج به خوبی مورد استقبال قرار گرفته است، محبوبیت طولانی مدت CBDCها همچنان قابل مشاهده است. در اواخر ژوئن، crypto.news گزارش کردند کاهش شدید فعالیت ارز دیجیتال هند، روپیه الکترونیکی.

طبق منابع آگاه، بانک مرکزی هند در دسامبر گذشته تنها پس از نفوذ مصنوعی معیارها توسط بانک‌های محلی که مشوق‌هایی را برای کاربران خرده‌فروشی ارائه می‌کردند، موفق به دستیابی به نقطه عطف ۱ میلیون تراکنش خرده‌فروشی شد. حقوق کارمندان بانک با استفاده از ارز دیجیتال.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا