اخبار روزاقتصاد

گفته می شود که گروه لازاروس وجوه دزدیده شده را از هک بیت کوین 308 میلیون دلاری DMM منتقل می کند

گفته می شود که گروه لازاروس وجوه دزدیده شده را از هک بیت کوین 308 میلیون دلاری DMM منتقل می کند

به گفته ZachXBT محقق بلاک چین،

هکرهایی که در سرقت 308 میلیون دلاری از صرافی ارزهای دیجیتال DMM بیت کوین در ماه مه دخیل بودند، تاکنون بیش از 35 میلیون دلار را از طریق یک بازار آنلاین در کامبوج در این ماه شستشو داده اند. /p>

ZachXBT گزارش می‌دهد که طبق پستی که در 10 ژوئیه توسط شرکت پزشکی قانونی بلاک چین Elliptic منتشر شد، وجوه به Huione Guarantee منتقل شد که در کامبوج فعالیت می‌کند و ظاهراً به خانواده هون حاکم در کشور مرتبط است.

Elliptic همچنین خاطرنشان می کند که این بازار 11 میلیارد دلار ارز دیجیتال را مدیریت کرده است. از هک ها، کلاهبرداری های قصابی خوک و سایر فعالیت های غیرقانونی.

ZachXBT با استناد به “شباهت‌های تکنیک‌های شویی” و دیگر “شاخص‌های خارج از زنجیره”، پیشنهاد می‌کند که گروه لازاروس ممکن است مسئول این هک باشد.

طبق اطلاعات موجود در زنجیره، بیت کوین دزدیده شده به میکسرهای حریم خصوصی ارسال شده است، سپس از طریق پروتکل نقدینگی زنجیره ای THORChain برداشته شده و به اتریوم یا Avalanche منتقل شده است.

او توضیح داد که وجوه سپس به USDT تبدیل شده و قبل از انتقال به Huione به Tron ارسال می‌شود.

اما، تتر برای ممانعت از انتقال 28.2 میلیون دلار دخالت کرد به Huione با قرار دادن آدرس کیف پول Tron “TNVaK…s4Ug8” در تاریخ 12 ژوئیه در لیست سیاه. این آدرس قبلاً حدود 14 میلیون دلار از هک بیت کوین DMM طی سه روز منتقل شده بود، همانطور که توسط ZachXBT اشاره شد.

ZachXBT همچنین 538 آدرس کیف پول مرتبط با Lazarus Group، Huione و سایر طرف‌های درگیر در هک بیت کوین DMM را منتشر کرده است.

DMM Bitcoin مستقر در ژاپن 308 میلیون دلار بیت کوین به دلیل یک نقص امنیتی حیاتی که مورد سوء استفاده قرار گرفت، اجازه دسترسی غیرمجاز به سرورهای DMM بیت کوین و در نتیجه نشت قابل توجه بیت کوین در 30 می.

Elliptic ادعا می کند که Huione Guarantee به مرکز مهمی برای عملیات کلاهبرداری در جنوب شرقی آسیا تبدیل شده است. گزارش شده است که این شرکت به عنوان یک سرویس سپرده و سپرده برای تراکنش‌های همتا به همتا در تلگرام عمل می‌کند، که عمدتاً از استیبل کوین USDT تتر استفاده می‌کند که آن را برای کلاهبرداران و شویی‌ها جذاب می‌کند.

علاوه بر این، شرکت تحلیل بلاک چین ادعا کرده است که Huione Guarantee با خانواده حاکم کامبوج، از جمله نخست وزیر هون مانه، ارتباط دارد.

در واکنش به این یافته‌ها، مجریان قانون و تحلیلگران بلاک چین تلاش‌هایی را برای مختل کردن عملیات Huione با نظارت بر تراکنش‌های رمزنگاری و شناسایی کیف پول‌های مرتبط با این پلتفرم آغاز کرده‌اند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا