اخبار روزاقتصاد

تتر 28 میلیون دلار USDT مرتبط با کلاهبرداری کامبوج را مسدود کرد

تتر 28 میلیون دلار USDT مرتبط با کلاهبرداری کامبوج را مسدود کرد

طبق گزارش ها، تتر یک Tron را منجمد کرده است (TRX ) کیف پول حاوی بیش از ۲۸ میلیون توکن USDT که مشکوک به عواید حاصل از فعالیت‌های مجرمانه، از جمله پولشویی و کلاهبرداری است.

یک حساب اختصاص داده شده به مشاهده بی‌درنگ ترون و اتریوم (ETH) استیبل کوین ها، USDT/USDC Ban List، در 13 ژوئیه گزارش داد که آدرسی با نام TNVaKW با 28.25 میلیون دلار USDT در لیست سیاه تتر قرار گرفته است.

این کیف پول مظنون به مرتبط بودن با شرکت کامبوجی Huione Group است. شرکت امنیتی بلاک چین Bitrace در پستی در 14 ژوئیه در X فاش کرد که کیف پول منجمد که در 9 جولای فعال شد، به تجارت گارانتی Huione Group مرتبط است. 

تحلیل Bitrace همچنین نشان داد که Huione با فعال کردن یک آدرس جدید، TQuFSv، و انتقال 114800 دلار به USDC از کیف پول منجمد TNVaKW، سعی در دور زدن فریز را داشت. 

علاوه بر این، طبق گفته Bitrace، علی‌رغم اقدام Tether، سایر آدرس‌های تجاری Huione، از جمله آدرس تجاری قدیمی TL8TBp، همچنان عملیاتی هستند.

ضمانت Huione به کلاهبرداری های رمزنگاری مرتبط است

در 10 ژوئیه، Elliptic – یکی دیگر از شرکت‌های برجسته ردیابی رمزنگاری – گزارش شده در مورد دخالت Huione Guarantee در فعالیت های کلاهبرداری، به ویژه کلاهبرداری های قصابی خوک.

طبق گزارش Elliptic، بازار آنلاین به عنوان یک هدف اصلی هاب برای عملیات کلاهبرداری در جنوب شرقی آسیا و با تراکنش های مجرمانه به مبلغ حداقل 11 میلیارد دلار مرتبط است.

Elliptic ادعا کرد که شرکت مستقر در کامبوج به عنوان یک سرویس سپرده و امانی برای تراکنش‌های همتا به همتا در تلگرام، عمدتاً از استیبل کوین USDT تتر استفاده می کند. این ظاهراً آن را به یک پلتفرم مورد علاقه برای کلاهبرداران و پولشویی ها تبدیل کرده است. 

علاوه بر این، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین ادعا کرد که Huione Guarantee با خانواده حاکم کامبوج، از جمله نخست وزیر هون مانه، مرتبط بوده است.

در پاسخ به این گزارش، مجریان قانون و تحلیلگران بلاک چین شروع به کار کرده اند تا با ردیابی تراکنش های رمزنگاری و شناسایی کیف پول های مرتبط با پلتفرم، عملیات Huone را مختل کنند.

تجمیع Tether این تلاش‌های مداوم برای محدود کردن کریپتو را برجسته می‌کند. کلاهبرداری مرتبط و شبکه پیچیده جرایم مالی که توسط پلتفرم های به ظاهر قانونی رمزنگاری تسهیل شده است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا