اخبار روزاقتصاد

مدل GaaS می تواند پلی بین بازی های web2 و web3 | نظر

مدل GaaS می تواند پلی بین بازی های web2 و web3 | نظر

افشا: دیدگاه ها و نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و بیانگر دیدگاه ها و نظرات سرمقاله crypto.news نیست.

صنعت بازی‌های ویدیویی یک غول بزرگ در بخش سرگرمی است که از درآمد موسیقی و فیلم در مجموع پیشی می‌گیرد. این پیش بینی می شود تا سال 2027 به اندازه بازار 363 میلیارد دلار برسد. در حالی که مدل های بازی های ویدیویی سنتی مانند Games-as-a-Service (GaaS) مدت‌هاست که استاندارد طلا، این بخش با چالش های مهمی مواجه است که نیازمند راه حل های نوآورانه است.

از لحاظ تاریخی، مدل GaaS در تجسم رایگان بازی (F2P) خود با اجازه دادن به کاربران برای دسترسی رایگان به یک بازی پایه و کسب درآمد از طریق خریدهای درون بازی مانند لوازم آرایشی یا مزیت های گیم پلی، پیشرفت کرد. به راحتی می توان جذابیت مدل F2P را برای بازیکنان مشاهده کرد: بدون هیچ هزینه اولیه و بنابراین بدون خطر پرداخت هزینه برای تجربه بازی با ارزش ناشناخته، همانطور که در گذشته بود، امتحان کردن بازی های جدید ضرر کمی داشت.

موفقیت مدل GaaS F2P در دهه گذشته به قدری باورنکردنی بوده است که به یک عنصر اصلی در سراسر صنعت تبدیل شده است. از بازی‌های معمولی گرفته تا ناشران بزرگ صنعت، بازی‌های GaaS F2P در کتاب همه وجود دارد. با این حال، پایداری F2P GaaS در معرض تهدید است، زیرا حاشیه ها در سراسر صفحه کوچکتر می شوند. این به دلیل یک طوفان عالی است که یک بازار بیش از حد اشباع شده را با افزایش هزینه های جذب کاربر ترکیب می کند که با تغییرات شدید اخیر در سیاست های حفظ حریم خصوصی تشدید شده است.

نوید وب3

از آنجایی که صنعت در میان این چالش‌های رو به رشد به دنبال راه نجاتی است، فناوری بلاک چین برای بسیاری چراغ امید است، با وعده آن برای ایجاد انقلابی در کسب درآمد از بازی‌ها از طریق web3. با این حال، هجوم‌های اولیه به بازی‌های وب 3 با تمرکز بر کلکسیون‌های NFT با یک نقص مهم همراه بود: بازی‌ها نیاز به هجوم مداوم بازیکنان جدید داشتند. این یک مدل هیجان انگیز بود اما در میان مدت و بلندمدت ناپایدار بود.

موج دوم بازی‌های وب 3 حالت اولیه کلکسیون NFT را انتخاب کرد و آن را با play-to-earn (P2E) و tokenomics. متأسفانه، این سیستم‌ها نه تنها وابستگی بازی‌های کلکسیونی NFT به جذب کاربران جدید را حل نکردند، بلکه مشکلات جدیدی را نیز به روی میز آوردند. بازی‌های P2E به سرعت به طرح‌های بازی به برد (P2W) تبدیل شدند، که روحیه اکثر بازیکنان را تضعیف می‌کرد و به حفظ آنها آسیب می‌رساند. بدتر از آن، بسیاری از سیستم‌های توکنومیک به دلیل توزیع تصادفی پاداش، نگرانی‌هایی را در مورد شباهت خود به قمار به جای بازی‌های سنتی ایجاد کردند.

این شکاف هنوز در جامعه بازی های وب 3 امروزه مشهود است. بین دلالان، جذب انگیزه های مالی مدل های P2E و مشتاق تبدیل بازی به یک تجارت، و گیمرهای سنتی تقسیم شده است، که به طور فزاینده ای از استراتژی های کسب درآمد که به مدل P2W تمایل دارند سرخورده می شوند و هنوز بازی های واقعا جذابی را مشاهده نکرده اند. آنچه را که می خواهند به آنها بدهید: ارزش سرگرمی واقعی.

پلی‌سازی بازی‌های web2 و web3

به‌علاوه، جامعه بازی‌های گسترده‌تر، که به میلیاردها نفر در سراسر جهان می‌رسد، عمدتاً به بازی‌های web3 بی‌اطلاع یا بی‌علاقه می‌مانند. برای بسیاری از آنها، web3 هنوز یک پیشنهاد آینده نگر است، غرب وحشی از احتمالاتی که فقط شجاع ترین ها جرات کشف آن را دارند. واقعیت این است که شکاف های قابل توجهی بین کیفیت فعلی بازی های وب 2، تحقق موجود بازی های وب 3 و پتانسیل واقعی بلاک چین در بازی وجود دارد.

در GFAL (بازی‌های برای زندگی)، ما قصد داریم از طریق یک مدل کسب‌وکار نوآورانه که بهترین‌های هر دو جهان را ادغام می‌کند، بین بازی‌های web2 و web3 پل کنیم. مدل کسب‌وکار GFAL بر روی کلکسیون‌های بازی GFAL تمرکز می‌کند و با تمرکز بر مالکیت، فصلی بودن و استانداردسازی، آن‌ها را از دارایی‌های درون بازی به دارایی‌های با ارزش دنیای واقعی تبدیل می‌کند.

اولین عنصر مدل کسب و کار ما مالکیت است. در GFAL، ما این امکان را برای بازیکنان فراهم می‌کنیم که مالک قانونی کلکسیون‌های درون بازی شوند که به دست می‌آورند. به عبارت دیگر، هنگامی که بازیکنان یک بازی کلکسیونی GFAL را ضرب یا خریداری کردند، مجوز بهره برداری از حقوق مالکیت معنوی (IP) آن را دریافت می کنند. این بدان معناست که بازیکنان می‌توانند در صورت تمایل، از این کلکسیون‌ها به روش‌هایی که قبلاً هرگز کشف نشده‌اند، استفاده کنند و به‌طور بالقوه درآمدزایی کنند.

ثانیاً، همه بازی‌ها باید از سیستم فصلی «Battle Pass» پیروی کنند، مانند مواردی که اغلب در Gaas دیده می‌شود، که برای حفظ جذابیت، تازگی و اجرای مداوم بازی طراحی شده است. GFAL این کار را با مکانیک فیوژن بیشتر می کند و آن را با رویکرد منحصر به فرد ما برای مالکیت کلکسیونی ترکیب می کند. در سطح عملی، این بدان معناست که بازی‌ها نیازمند استفاده از کلکسیون‌های موجود برای ایجاد موارد جدید، تشویق هوشمندانه تبادل سالم در بازار بازی‌های متقابل و جلوگیری از تورم در اقتصاد بازی هستند.

سومین عنصر مدل کسب‌وکار، استانداردسازی، مالکیت کلکسیون‌ها و سیستم فصلی را با مکانیک همجوشی ممکن می‌سازد. همه مجموعه‌های بازی باید از یک سیستم استاندارد پیروی کنند که بر اساس زمان سرمایه‌گذاری شده در بازی، آنها را ردیابی و سطح کمیاب و سطحی را به آنها اختصاص دهد. این امکان ایجاد کلکسیون‌های منحصربه‌فرد با تاریخچه فردی خود را فراهم می‌کند و به هر کلکسیونی درون بازی یک ارزش قابل مقایسه و منصفانه می‌دهد که همچنین قابل انتقال به سایر بازی‌های GFAL است.

فراتر از مدل کسب و کار

این مدل کسب‌وکار پیشگام، ترکیبی از مالکیت، فصلی بودن و استانداردسازی در بازی‌های مختلف، به بسیاری از نگرانی‌های فعلی در مورد بازی‌های ویدیویی پاسخ می‌دهد. این رویکرد که برای تقویت یک بازی منصفانه، باثبات و پایدار طراحی شده است که به نفع بازیکنان و توسعه‌دهندگان باشد، ممکن است به چیزی تبدیل شود که بازی‌های بلاکچین برای فراتر از وضعیت خاص خود و رسیدن به پذیرش جریان اصلی به آن نیاز دارد.

با این حال، ما می دانیم که فراتر از مدل کسب و کار، محصولات باید یک تجربه بازی استثنایی ارائه دهند. به همین دلیل است که توسعه‌دهندگان باید متعهد به ساخت بازی‌هایی باشند که بر اساس شایستگی‌های خودشان لذت‌بخش باشند، با عناصر بلاک چین که به جای تسلط بر تجربه گیم‌پلی، بهبود می‌بخشند.

برای حمایت از این امر، ما همچنین در حال توسعه یک اکوسیستم قوی هستیم که شامل یک سیستم شناسه شخصی اختصاصی و یک بازار چند بازی است. این ویژگی‌ها برای پشتیبانی از یک محیط بازی جامعه محور طراحی شده‌اند و تعامل و تعامل فراتر از خود بازی‌ها را تشویق می‌کنند. این اکوسیستم جامع که برای اشخاص ثالث باز است، بخشی از رویکرد استراتژیک GFAL برای کاهش اصطکاک برای بازیکنانی است که از web2 به web3 منتقل می‌شوند و از یکپارچگی نرم فناوری‌های جدید در زمینه‌های بازی آشنا اطمینان حاصل می‌کند.

همانطور که ما برای عرضه عناوین جدید در اواخر سال جاری آماده می شویم، می دانیم که صنعت بازی از نزدیک در حال تماشای آن است. بدون شک، بسیاری می خواهند ببینند که آیا این مدل جدید می تواند استاندارد جدیدی برای نحوه بازی، مالکیت و کسب درآمد بازی ها ایجاد کند یا خیر. ما بر این باوریم که این رویکرد می‌تواند نوید دهنده عصر جدیدی برای صنعت بازی باشد، دورانی که در آن مرز بین web2 و web3 نه تنها محو می‌شود، بلکه به طور موثری پاک می‌شود، و یک تجربه بازی یکپارچه ایجاد می‌کند که هم به ریشه‌های فرهنگ بازی و هم به پتانسیل آینده آن احترام می‌گذارد.


Manel Sort
مرتب سازی Manel

مانل سورت مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Games for a Living (GFAL) است. مانل با بیش از دو دهه تجربه در صنعت بازی های ویدیویی، بیش از 60 عنوان را در پلتفرم های مختلف توسعه داده و منتشر کرده است که بسیاری تحسین شده اند. رویکرد تحلیلی و نتیجه‌گرای او بر هدایت استراتژی کسب‌وکار در مدل‌های رایگان و بازی برای کسب درآمد تمرکز دارد. او که در ساخت و راه اندازی کسب و کارهای بازی مهارت دارد، طی دو سال فعالیت به نرخ درآمدی بیش از 1 میلیون دلار در روز دست یافته است. متخصص در توسعه بازی های ویدئویی، استراتژی، مدیریت پروژه و محصول، منابع انسانی، و توسعه بازی های وب 3، مانل متعهد به نوآوری و برتری است و به طور مداوم مرزها را در صنعت بازی جابجا می کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا