اخبار روزاقتصاد

Bittensor پس از سرقت 8 میلیون دلاری به دلیل نشت کلید خصوصی، شبکه را متوقف کرد

Bittensor پس از سرقت 8 میلیون دلاری به دلیل نشت کلید خصوصی، شبکه را متوقف کرد

استارت‌آپ بلاک‌چین Bittensor به‌دلیل نشت کلید خصوصی، شبکه خود را به‌طور موقت متوقف کرده است و باعث کاهش 16 درصدی توکن شبکه شده است.

Bittensor، یک پروتکل غیرمتمرکز یادگیری ماشین، ظاهراً قربانی یک حمله هکری شده است که چندین کیف پول در شبکه را هدف قرار داده است و ضرر آن حدود 8 میلیون دلار است.

در یک پست تلگرام در 2 ژوئیه، کارمند بلاک چین ZachXBT در یک پست تلگرام فاش کرد که هکرها بیش از 30000 توکن Bittensor TAO را که در آن زمان تقریباً 8 میلیون دلار ارزش داشتند، خارج کردند. Bittensor حمله را در کانال Discord تأیید کرد و باعث توقف موقت شبکه شد.

از زمان انتشار، علت اصلی هک نامشخص است، اگرچه ZachXBT پیشنهاد می‌کند ممکن است ناشی از “نشت کلید خصوصی” باشد. طبق داده‌های CoinMarketCap، پس از انتشار این خبر، توکن TAO تقریباً 16 درصد کاهش یافت و به 227 دلار رسید و به 238 دلار بازگشت.

Bittensor که در سال 2019 توسط محققین هوش مصنوعی Ala Shabana و Jacob Steeves تأسیس شد، ابتدا به عنوان پاراچین پولکادوت عمل می کرد اما در مارس 2023 به زنجیره لایه 1 خود چرخید. گزارش ها indicate Polychain Capital در سال 2019 از Bittensor حمایت کرد و در حدود 2019 نگهداری شد 200 میلیون دلار در توکن های خود از آوریل.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا