اخبار روزاقتصاد

ETF های بیت کوین برای پنجمین روز متوالی با جریان مثبت ورودی مواجه شدند، IBIT خالص 72.1 میلیون دلار

ETF های بیت کوین برای پنجمین روز متوالی با جریان مثبت ورودی مواجه شدند، IBIT خالص 72.1 میلیون دلار

اسپات ETFهای بیت کوین (BTC) در ایالات متحده پنجمین متوالی خود را ثبت کردند. روز ورودی در 11 جولای، با 72.1 میلیون دلار ورودی خالص به عنوان بیت کوین از مرز 59000 دلار فراتر رفت.

طبق داده‌های ارائه شده توسط Farside Investors، این محصولات سرمایه‌گذاری 72.1 میلیون دلار جریان خالص مثبت در 11 جولای ثبت کردند. این پس از هفته مثبتی است که با 143.1 میلیون دلار جریان سرمایه در 5 ژوئیه آغاز شد.

BlackRock’s IBIT که 72.1 میلیون دلار ورودی داشت، پیشتاز این بسته است که مجموع آن را به رقم فوق العاده 18.1 میلیارد دلار رساند. پس از آن، FBTC Fidelity است که 32.7 میلیون دلار به دست آورد و مجموع جریان ورودی آن را به 9.6 میلیارد دلار رساند.

Bitcoin ETFs see fifth consecutive day of positive inflows, IBIT net .1m - 1
جدول جریان ETF بیت کوین | منبع Farside

Bitwise’s BITB و ARK’s ARKB نیز افزایشی را گزارش کردند که به ترتیب با ورودی 7.5 و 4.3 میلیون دلاری، مجموع جریان ورودی آنها را به 2.1 و 2.5 میلیارد دلار افزایش داد.

برعکس، GBTC Grayscale با وجود یک جهش مختصر ورودی در 8 ژوئیه، خروجی 37.7 میلیون دلاری را تجربه کرد که مجموع خروجی آن را به 18.7 میلیارد دلار نشان داد.

سایر صندوق‌های قابل توجه مانند BTCO گلکسی Invesco، EZBC فرانکلین تمپلتون، BRRR از Valkyrie Bitcoin، HODL VanEck و BTCW WisdomTree، هیچ تغییر قابل‌توجهی در جریان فعالیت‌های خود مشاهده نکردند. با این وجود، طبق داده‌های سرمایه‌گذاران Farside، چشم‌انداز کلی برای ETF‌های بیت‌کوین همچنان قوی است، با جریان‌های ورودی تجمعی ۱۵.۵ میلیارد دلار.

این هجوم به ETF های بیت کوین همزمان با شاخص های اقتصادی تشویق کننده است، زیرا نرخ تورم در ایالات متحده برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافته است.

ژوئن به طور قابل‌توجهی شاهد کاهش 0.1 درصدی تورم بود که اولین کاهش ماهانه از ماه مه 2020 بود که نشان‌دهنده پیشرفت در تلاش‌های فدرال رزرو برای مدیریت فشارهای تورمی بود.

هم‌زمان، قیمت بیت‌کوین از پایین‌ترین حد چهار ماهه خود بازگشته و از مرز 59000 دلار در 11 ژوئیه فراتر رفته است که در حال حاضر 3.4 درصد در هفته گذشته افزایش یافته است.

علی‌رغم فشارهای عرضه بالقوه ناشی از توزیع دارایی‌ها توسط Mt. طلبکاران Gox و فروش بیت کوین توقیف شده توسط دولت آلمان، هجوم سرمایه به صندوق های ETF بیت کوین به تثبیت قیمت ارز دیجیتال در این دوره آشفته کمک کرده است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا