مساله غزه به بحران بین‌المللی تبدیل شده است

مساله غزه به بحران بین‌المللی تبدیل شده است

۰۷:۰۰ ۲۱ تير ۱۴۰۳

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین تحولات غزه اظهار کرد: نه ماه از آغاز جنگ غزه می‌گذرد و این موضوع در حال تبدیل شدن به یک چالش جدی در منطقه است.

وی افزود: اکنون مساله غزه به یک بحران بین‌المللی تبدیل شده است چرا که همه طرح‌های مربوط به صلح و آتش بس با شکست مواجه شده است و آخرین طرحی که در دوحه ارائه شد مورد پذیرش بی قید و شرط حماس قرار گرفت اما رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو این توافق‌نامه را نپذیرفت چرا که او به دنبال یک پیروزی سریع در غزه است تا بتواند افکار عمومی داخلی را راضی کند و خود را پیروز واقعی  جنگ نشان دهد.

هانی زاده متذکر شد: حتی اگر این رژیم به صورت موقت آتش بس اعلام کند این اقدام تاکتیکی بوده و تا شهریور آینده احتمال حمله اسرائیل به جنوب لبنان بسیار بالا خواهد بود چرا که این رژیم می‌خواهد کشورهای بیشتری را درگیر جنگ کند لذا وضعیت بسیار حساس است و هرگونه اقدام اشتباه از سوی دو طرف می‌تواند جنگ را در منطقه گسترش دهد.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: رژیم صهیونیستی دچار چالش‌های داخلی جدی شده است و گزارش‌ها حاکی از آن است که اسرائیل طی ۹ ماه گذشته متحمل شصت میلیارد دلار خسارت جنگی شده است و از طرفی ارتش این رژیم بیش از دوهزار  نفر کشته و هفت هزار زخمی دارد.

وی بیان کرد: همچنین تعطیلی کارخانه‌ها و مراکز اقتصادی، رژیم صهیونیستی را فلج کرده است و حدود یک میلیون نفر از شهرک نشینان که دو تابعیتی نیز هستند در انتظار پایان جنگ و تبادل اسرا هستند تا از اراضی اشغالی به سمت آمریکا و اروپا مهاجرت کنند.

هانی زاده در پايان تاکید کرد: مجموعه این حوادث نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در آینده وارد یک چرخه فروپاشی خواهد شد.

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل