مهمترین سرفصل‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم از زبان سرپرست وزارت خارجه

مهمترین سرفصل‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم از زبان سرپرست وزارت خارجه

۰۰:۰۰ ۲۱ تير ۱۴۰۳

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی ویژه خبری درباره نمایشگاه دستاورد‌های مهم سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: در این نمایشگاه دستاورد‌های متعددی از دستاورد‌های سیاست خارجی در ۱۰۲۰ روز تلاش و مجاهدت دولت و شخص آیت الله رئیسی و شهید امیر عبداللهیان به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: یکی از سرفصل‌های مهم سیاست خارجی دولت سیزدهم موضوع سیاست همسایگی بود، دیپلماسی اقتصادی و چند جانبه و تحرکات بین المللی و دیپلماسی مقاومت در این دوره به ویژه بعد از عملیات طوفان الاقصی موضوعات درخشان دیگری بودند. بخش دیگر، فعالیت‌های دیپلماسی عمومی در این عرصه بود.  

باقری افزود: تفاوت‌های کشور‌ها را نمی‌توان از بین برد برای مثال زبان دو کشور متفاوت است اما نکته مهم این است که دشمنان ما در  تلاشند این تفاوت‌ها را به اختلاف و به نزاع تبدیل کنند. سیاست همسایگی این بستر را فراهم کرد که حتی تفاوت‌ها موجب همکاری شود نه اختلاف. در شانگهای بزرگترین تولیدکنندگان انرژی مانند ایران و روسیه و بزرگترین مصرف کنندگان مانند چین و هند را داریم که این سازوکار‌ها می‌تواند تعاملاتی را بین طرف عرضه و تقاضا ایجاد کند. درست است بازیگران دیگری نیز وجود دارند، اما این کشور‌ها به دلیل ظرفیت عظیمی که دارند می‌توانند نقش بزرگی ایفا کنند.  

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل