اخبار روز

اسپانیا ۲ – ۱ فرانسه/ ماتادور‌ها با نمایش جذاب یک نوجوان فینالیست شدند + فیلم

اسپانیا ۲ – ۱ فرانسه/ ماتادور‌ها با نمایش جذاب یک نوجوان فینالیست شدند + فیلم

۰۰:۵۶ ۲۰ تير ۱۴۰۳

نخستین دیدار نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴ در ورزشگاه آلیانز آرنای شهر مونیخ بین تیم‌های ملی اسپانیا و فرانسه برگزار شد که در پایان لاروخا با نتیجه دو بر یک پیروز شد و به فینال رسید.

این بازی جذاب  با پاسکاری منظم بازیکنان اسپانیا آغاز شد که سعی داشتند کم کم به دروازه حریف نزدیک شوند و موقعیت خلق کنند. فرانسه خیلی به سمت دروازه حریف حرکت نمی‌کرد روی یک حمله لاروخا را غافلگیر کرد و خیلی زود هم به گل رسید.

در دقیقه ۹ کیلیان امباپه ارسال کوتاهی به نزدیکی دروازه داشت و سانتر پای راست او در بین مدافعان با ضربه سر کولو موانی همراه شد و گل نخست بازی به ثمر رسید.

با این حال فرانسه اصلا در حفظ این برتری موفق نبود و به حریفش اجازه داد تا خیلی زود دروازه مایک مانیان را باز کنند. در دقیقه ۲۱ لامینه یامال ستاره جوان لاروخا با یک شوت بسیار زیبا از پشت محوطه جریمه، کنج دروازه فرانسه را نشانه گرفت و دروازه را باز کرد. این اولین گل یامال در مسابقات یورو بود که با حضور در این بازی با ۱۶ سال و ۳۶۲ روز سن به جوان‌ترین بازیکن ادوار نیمه نهایی یورو تبدیل شده است.

در دقیقه ۲۵ اسپانیا به گل دوم هم رسید. ارسال خسوس ناواس ۳۵ ساله که در این بازی جانشین دنی کارواخال محروم شده است، توسط مدافعان فرانسه برگشت داده شد، اما در همان محوطه جریمه به دنی اولمو رسید که او هم جانشین پدری مصدوم شده است.  این بازیکن توپ را به زیبایی استپ کرد و از بازیکن مقابلش با یک دریبل استثنایی عبور کرد و سپس اقدام به شوت‌زنی کرد. ضربه او از مایک مانیان هم گذشته بود، اما به نظر نمی‌رسید که وارد دروازه شود که ناگهان ژول کنده دخالت کرد و به اشتباه توپ را به تور دروازه خودی چسباند تا بازی ۲-۱ شود.  

در ادامه بازی جذابیت ۳۰ دقیقه ابتدایی را نداشت و فرانسه که از ابتدای جام بازی‌های خوبی را به نمایش نمی‌گذاشت، در این بازی هم بد بازی کرد تا با جام وداع کند.

اسپانیا روز یکشنبه در فینال یورو ۲۰۲۴ مقابل برنده دیدار فرداشب هلند و انگلیس خواهد رفت.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا