اخبار روز

قرار عاشقی کودکانه

قرار عاشقی کودکانه

۲۲:۳۲ ۱۹ تير ۱۴۰۳

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان واقع در میدان پدران آسمانی شامگاه سه‌شنبه سوم محرم بزمگاه عاشقان کودکان و نوجوانان سمنانی در سوگ شهیدان نینوا بود.

کودکان و نوجوانان حاضر در گردهمایی عاشورایی در سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان با سربند‌های یا حسین (ع)، یا زهرا (س) و یا علی اصغر (ع) در حالی که قصه‌های نینوایی را با دل و جان گوش می‌دادند، با دست‌های کوچک و پرمهرشان چشمان بارانی خود را پاک می‌کردند.

کودکان و نوجوانان در گردهمایی عاشورایی با تاکید بر پایبندی به خون شهدا به زنده نگهداشتن فرهنگ حسینی با یکدیگر قول و قرار کردند.

ماه‌های محرم و صفر در سمنان شور و حال خاصی دارد، به طوری که این شهر در روز‌های تاسوعا و عاشورا میزبان خیل عظیم عزاداران است. همه مردم از پیر و جوان و حتی کودکان و نونهالان تمام تلاششان را می‌کنند تا برنامه‌های ماه محرم در استان سمنان به صورت باشکوهی برگزار شود.

آیین نخل‌گردانی، یاعباس یا عباس، چل چلا، وا زینب و سنگ‌زنی، از جمله شیوه‌های منحصر به فرد عزاداری در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در استان سمنان است که به ثبت ملی رسیده‌اند و نشان از تاریخی بودن ارادت مردم این خطه به فرهنگ عاشورا است.

آیین «دسته‌روی دهه محرم» در سوگ و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) از شب چهارم محرم به طور پراکنده در سراسر استان آغاز شده است.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا