اخبار روز

مشارکت ۶۵ هزار و ‌۵۷ نفر در نوبت دوم آزمون سراسری فارس

مشارکت ۶۵ هزار و ‌۵۷ نفر در نوبت دوم آزمون سراسری فارس

۲۰:۱۴ ۱۹ تير ۱۴۰۳

معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس در نشست دانشگاه شیراز پیرامون برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس گفت: این آزمون در استان فارس، در ۳۴ شهرستان استان، با رعایت کامل مقررات آموزشی برگزار می‌شود.

مسلم باقری افزود: از میان تعدادکل شرکت‌کنندگان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در کشور ۶۵ هزار و ۵۷ داوطلب مربوط به استان فارس است که ۴۲ هزار و ۳۹۱ نفر ایشان را بانوان و ۲۲ هزار و ۶۶۶ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

او بیان کرد: از میان تعدادکل داوطلبان استان فارس، به ترتیب براساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۴ هزار و ۳۳۲ نفر در رشته تجربی، ۱۶ هزار و ۶۱۸ نفر در رشته علوم انسانی، ۷ هزار و ۲۲۹ نفر در رشته علوم ریاضی و فنی، ۴ هزار و ۱۶۶ نفر در رشته زبان‌های خارجی و ۲ هزار و ۷۱۲ نفر در رشته هنر شرکت داشته‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز اظهار کرد: از شرکت‌کنندگان ۲۷ هزار و ۵۱ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹ هزار و ۷۲۱ نفر آنها را آقایان و ۱۷ هزار و ۳۳۰ نفر ایشان را بانوان تشکیل می‌دهند.

او درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح پنج‌شنبه، ۲۱ تیرماه)، گروه هنر و زبان‌های خارجی (بعدازظهر پنج‌شنبه، ۲۱ تیرماه)، و گروه تجربی (صبح جمعه، ۲۲ تیرماه) در استان فارس برگزار خواهد شد.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال۱۴۰۳، در ۳۴ شهرستان استان، در حوزه‌های متعددی وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، صنعتی، فنی حرفه‌ای و علوم پزشکی و همین‌طور آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

او در خصوص شیوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون نیز گفت: کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده است و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی نیز بر مبنای شهرستان انتخابی آنها مشخص شده است.

نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا