اخبار روز

حمایت روسیه از گروه تماس برای افغانستان

حمایت روسیه از گروه تماس برای افغانستان

۱۴:۴۸ ۱۴ تير ۱۴۰۳

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور با اشاره به گروه تماس شانگهای برای افغانستان گفت از احیای این گروه تماس حمایت می‌کند زیرا این امر به عادی سازی بیشتر اوضاع در این کشور کمک خواهد کرد.

وی در نشست سران سازمان همکاری شانگهای در آستانه پایتخت قزاقستان افزود سازمان همکاری شانگهای به طور سنتی درگیر مشکلات افغانستان بوده است بنابراین از احیای گروه تماس شانگهای حمایت می‌کنیم.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اردیبهشت 1402 گفته بود شرکت‌کنندگان در نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای با احیای کارگروه سازمان همکاری شانگهای ـ افغانستان موافقت کرده‌اند.

 کشورهای روسیه، قزاقستان، هند، ایران، چین، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، بلاروس، مغولستان، آذربایجان، قطر، امارات متحده عربی، ترکیه و ترکمنستان در نشست سران سازمان همکاری شانگهای حضور دارند.

«آجیت دوال» مشاور امنیت ملی هند پیش از این در نشست سازمان همکاری شانگهای که در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان، برگزار شد با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی در افغانستان گفته بود تشکیل حکومت فراگیر و حفظ حقوق زنان و اقلیت‌ها، اولویت‌های فوری سازمان همکاری شانگهای در افغانستان است.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا