اخبار روز

آغاز برداشت و خرید تضمینی جو در آذربایجان غربی

آغاز برداشت و خرید تضمینی جو در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت جو در بیش از ۵۲ هزار هکتار از مزارع استان خبر داد و گفت: در این استان ۱۵ هزار و ۹۰۰ هکتار جو به صورت آبی و ۳۶ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز بصورت دیم کشت شده است و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۱۴ هزار تن محصول جو از این مزارع برداشت شود.

علی دیانتی افزود: با توجه به بارندگی‌های مناسب در سال زراعی جاری مزارع جو از وضعیت مناسبی برخوردار هستند و پیش بینی می‌شود از مزارع دیم به طور متوسط یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار و از مزارع آبی ۴ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار برداشت شود.

دیانتی ادامه داد: ارقام مورد استفاده در مزارع آبی شامل بهمن، جلگه و مهتاب است و در مزارع دیم از ارقام سهند، انصار، آبیدر، آردا و قافلان استفاده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: خرید جو با مباشرت تعاون روستایی استان در ۱۳ شهرستان و با قیمت ۱۰ هزار تومان و با افت مفید ۳ درصد و غیر مفید ۲ درصد و با نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌گیرد.

شروع خرید تضمینی جو در استان آذربایجان غربی توسط شبکه تعاون روستایی

معاون فنی و بازرگانی مدیریت تعاون روستایی استان آذربایجان غربی در بازدید از مرکز خرید شرکت تعاونی روستایی کوکب شهرستان پلدشت اظهار کرد: همزمان با آغاز برداشت جو در استان آذربایجان غربی، خرید تضمینی آن آغاز و تاکنون ۲۴۳ تن جو از کشاورزان شهرستان پلدشت به صورت تضمینی خریداری شده است.

سجاد حسامی ادامه داد: خرید تضمینی جو توسط مدیریت تعاون روستایی استان و با مباشرت اتحادیه تعاونی روستایی استان آذربایجان غربی آغاز شده تا محصول تولیدی کشاورزان در اسرع وقت خریداری و دست دلالان از حاصل دسترنج کشاورزان زحمت کش کوتاه گردد.

وی  خاطرنشان کرد: تعداد ۱۳ مرکز خرید در شهرستان‌های ارومیه، نقده، سردشت، بوکان، میاندوآب، شاهیندژ، خوی، پلدشت، چالدران، سلماس، پیرانشهر، مهاباد و نقده برای خرید تضمینی جو تعیین شده و تا آخرین روز برداشت جو در استان آماده دریافت محصول و خرید جو مازاد بر نیاز کشاورزان هستند.

معاون فنی و بازرگانی مدیریت تعاون روستایی استان آذربایجان غربی می گوید: قیمت خرید تضمینی جو تولید داخل کشور به ازای هر کیلوگرم ۱۰۰ هزار ریال با سه درصد افت مفید و دو درصد غیر مفید اعلام شده است.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا