اخبار روز

جوابیه آبفا استان بوشهر به گزارش شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان

جوابیه آبفا استان بوشهر به گزارش شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان

 روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، در پاسخ به گزارش شهروند خبرنگار آورده است: پیرو درج مطلب با عنوان «دردسرساز شدن قطعی آب برای اهالی بندر دیر» به استحضار می‌رساند براساس مطالعات جامع تامین آب شرب استان بوشهر، حداکثر نیاز آبی شهر دیر با حدود ۲۸هزار و ۸۱۷ نفر جمعیت در سال ۱۴۰۳، حدود ۱۳۰ لیتر بر ثانیه معادل ۱۱هزار و ۲۳۲ مترمکعب در روز است که در حال حاضر میزان آب دریافتی این شهر ۱۰هزار و ۵۰۰ مترمکعب در روز است.

 https://www.yjc.ir/fa/news/8752229

قابل ذکر است حدود ۳۰ درصد از آب دریافتی این شهر از طریق چاه‌ها تامین می‌شود. در ایام اخیر مصرف بالای آب مقارن با بالا رفتن دمای هوا تا مرز ۶۰ درجه سلسیوس و به تبع آن افزایش مصرف آب موجب رخداد افت فشار و بعضا قطعی در بعضی مناطق شهر است، البته با بهبود مدیریت توزیع و مدیریت فشار کاهش قابل ملاحظه ایی در افت فشار‌های منطقه ایی در شهر دیر حاصل شده است.

شرکت آب وفاضلاب استان بوشهر جهت افزایش پایداری آب در این شهر اقدام به احداث آب شیرین کن با ظرفیت ۳۷۵۰ مترمکعب در روز کرده که در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی است. این شرکت تلاش دارد تا شهریور ماه ۵۰ درصد از ظرفیت تولید این آب شیرین کن وارد مدار بهره برداری کند.

در پایان از مشترکین گرامی درخواست می‌شود با صرفه جویی در مصرف آب به میزان حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد، این شرکت را در تامین و توزیع عادلانه آب که مهم‌ترین دغدغه و هدف این شرکت می‌باشد یاری کنند تا بتوانیم تابستان را با کمترین چالش سپری کنیم.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا