اخبار روز

گوترش: سرعت و مقیاس قتل عام در غزه فراتر از هر تصوری است 

گوترش: سرعت و مقیاس قتل عام در غزه فراتر از هر تصوری است 

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد طی سخنرانی در نشست اردن درباره غزه باردیگر شدت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کرد و گفت: «سرعت و مقیاس کشتار و قتل عام در غزه بسیار بزرگتر و فراتر از چیزی است که من در سال‌های فعالیتم به عنوان دبیرکل دیده ام».

گوترش ادامه داد: حداقل ۱.۷ میلیون نفر – ۷۵ درصد از جمعیت غزه – در جریان حملات نظامی اسرائیل آواره شده اند. هیچ کجا امن نیست، شرایط اسفناک است، وضعیت بهداشت عمومی فراتر از سطح بحران است. بیمارستان‌های غزه در ویرانه‌اند، تجهیزات پزشکی و سوخت کمیاب است یا وجود ندارد.»

دبیرکل سازمان ملل گفت: بیش از یک میلیون فلسطینی در غزه آب آشامیدنی کافی ندارند و با گرسنگی شدید روبرو هستند. بیش از ۵۰۰۰۰ کودک به دلیل سوء تغذیه حاد نیاز به درمان دارند.

دبیرکل سازمان ملل متحد از طرف‌ها خواست تا بر سر طرح آتش‌بس به توافق برسند

او با توصیف شرایط غزه به عنوان «اسفناک»، از همه طرف‌ها خواست تا درباره آخرین طرح آتش‌بس به توافق برسند.

گوترش گفت: من از ابتکار صلح که اخیراً توسط رئیس جمهور بایدن تشریح شد استقبال می‌کنم و از همه طرف‌ها می‌خواهم که از این فرصت استفاده کرده و به توافق برسند.

گوترش بار دیگر خواستار راه حل دو دولتی شد

گوترش افزود: «تن‌ها راه رو به جلو از طریق راه حل سیاسی است که مسیری را به سوی صلح پایدار بر اساس دو دولت – فلسطین و اسرائیل، که در کنار هم در صلح و امنیت زندگی می‌کنند، با بیت المقدس به عنوان پایتخت هر دو طرف باز می‌کند».

وی گفت: اجازه دهید به تلاش برای حفظ این واقعیت ادامه دهیم، همانطور که تلاش می‌کنیم به درخواست امروز برای اقدام فلسطینیان در غزه در چنین نیاز عمیق و فوری پاسخ دهیم.

رویداد‌های پس از ۷ اکتبر “لکه‌ای بر بشریت” است

مارتین گریفیث، مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل هم در این نشست سخنرانی کرد و گفت: “آنچه از ۷ اکتبر سال گذشته شاهد بودیم لکه‌ای بر بشریت است”.

وی خواستار باز شدن همه گذرگاه‌ها و اجازه ورود کمک‌ها و پرسنل پزشکی به غزه شد.

مترجم: اعظم پورکند

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا