تزریق ۲۴۴ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام

تزریق ۲۴۴ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام

محمدغفوری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۹ خرداد شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۱۶ هزار واحدی در سطح ۲ میلیون و ۸۶ هزار واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳ هزار و ۶۷۵ واحدی در ارتفاع ۶۸۵ هزار و ۳۷۱ واحدی قرار گرفت تا شاهد روزی متعادل در بازار باشیم.

در ادامه این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: حجم معاملات امروز ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون برگه سهم بود همچنین ارزش معاملات خرد هم ۲ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان ثبت شد و بازار شاهد ورود نقدینگی افراد حقیقی به میزان ۲۴۴ میلیارد تومان بود.

غفوری افزود: امروز قدرت خرید ۱.۲۵ درصد به سمت خریداران بود و ۷۶ درصد بازار در محدوده مثبت و ۲۴ درصد بازار به عبارتی ۱۹۳ نماد در بازه منفی به کار خود پایان دادند تعداد خریداران حقیقی امروز ۵۸ هزار و ۹۲۳ کد بود. امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی را صندوق‌های سهامی و بیشترین خروج نقدینگی را صندوق‌های با درآمد ثابت به خود اختصاص دادند.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: امروز هم رشد خزنده دلار نیما و حرکت آن به سمت بالا را شاهد بودیم در کنار این موضوع روند کاهشی بازدهی اخزا را شاهد هستیم و روز گذشته نیز وزیر اقتصاد در خصوص بازار نکاتی را مطرح و به ۴ اقدام تاکید کردند.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

منبع : خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل