اخبار روز

قاسمپور: خیانت به فوتبال آبادان شد/ آدم‌های کوچک در راس صنعت نفت بودند

قاسمپور: خیانت به فوتبال آبادان شد/ آدم‌های کوچک در راس صنعت نفت بودند

ابراهیم قاسمپور پیشکسوت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره علت سقوط این تیم آبادانی به لیگ دسته یک اظهار کرد: متاسفانه تیم صنعت نفت آبادان از شروع فصل مشکلات عدیده‌ای داشت. جابه جایی‌های زیادی که انجام شد و مربیان زیادی آمدند و رفتند. به نظرم یک سردرگمی در مدیریت و تیم بود. معتقدم سوای  مسئله مالی که وجود دارد خود تیم هم بد بسته شد. نفراتی که در تیم می‌دیدیم و  نفراتی که می‌آمدند جایگزین شوند بازیکنان معمولی و درجه دوم و سوم بودند و شاید بعضی از آنها در لیگ دسته یک هم جواب نمی‌دادند.

او افزود: طبیعی بود با گرفتن چنین بازیکنان بی کیفیت و بازیکنان خارجی عدیده ای که گرفتند و اخراج کردند و  استفاده نکردند و دوباره بازیکن جذب کردند و همه این‌ها نشان می‌داد که یک سردرگمی در باشگاه وجود دارد  و قدرت تصمیم گیری ضعیف است. همچنین ۴ مربی در این تیم آبادانی عوض شدند و چند بازیکن عراقی گرفتند و بیرون کردند پس پول هم هدر دادند. 

قاسمپور تصریح کرد: تیم صنعت نفت را با تیم‌های نساجی، هوادار، آلومینیوم و ملوان مقایسه می‌کنیم، این تیم آبادانی  در حد همین تیم‌ها هزینه کرد، اما نوع عملکردش ضعیف بوده است.  به نظرم یک نوع خیانت به فوتبال آبادان شد به دلیل اینکه  بازیکنان ضعیفی گرفته شد. متاسفانه در پایان لیگ هم کسانی آوردند و در  راس کار قرار دادند که در حد فوتبال آبادان نبودند.  فوتبال آبادان، بازیکنان و آدم‌های  بزرگی داشت که به فوتبال مملکت تقدیم کرد،  اما این آدم‌های کوچک نمی‌توانند کار بزرگی را انجام بدهند.

پیشکسوت صنعت نفت آبادان درباره اینکه عملکرد فراز کمالوند را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: من نمی‌خواهم درباره شخص خاصی صحبت کنم.  قبل از کمالوند و ۲، ۳ مربی قبل از او هم  هیچ کار خاصی نکردند. طبیعی است که کمالوند قرارداد می‌بندد و  در این تیم باقی می‌ماند  وبد نیست که چه لیگ یک باشد و چه لیگ برتر. باشد.

او افزود: من بحثم با آبادانی‌هایی  هست که در این شهر هستند. زمانی که پرکاس  سرمربی صنعت نفت بود و من به عنوان مدیر فنی فعالیت می‌کردم خیلی اذیت کردند و چوب لای چرخ گذاشتند. حتی اجازه ندادند که پرکاس چند بازیکن خارجی مدنظرش بود  را بگیرد. در این فصل از آبادانی‌ها چقدر استفاده کردند و آبادانی‌ها چقدر بضاعت فنی داشتند. من بازی این تیم را نگاه کردم و تعدادی از آنها بچه آبادان بودند، اما متاسفانه در آنجا  هر کسی از بیرون می‌آید فقط کارشکنی می‌شود.

قاسمپور خاطر نشان کرد: تیم صنعت نفت به یک آدم‌های  بزرگ، برنامه ریزی قوی، بودجه خوب، مدیریت قوی نیاز دارد. مردم باید قبول کنند  با این شرایط حتی اگر کاپلو، مورینیو، آنچلوتی و گواردیولا هم بیاورند چیزی تغییر نمی‌کند. فوتبال هزینه، برنامه ریزی و افراد قوی می‌خواهد. یک تیم هم بازیکن و هم مربی قوی می‌خواهد. شما بازیکن خوب داشته باشید، اما مربی قوی نداشته باشید، نمی‌تواند بازیکنان را جمع کند. به نظرم  به آبادان اجحاف و ظلم شد. ما  آبادانی‌ها هم به تیم شهرمان داریم بد می‌کنیم. اکنون همه کادر فنی آبادانی هستند جواب بدهند. افرادی به کادر فنی اضافه کردند که در شهر‌های خود به آنها تیم نمی‌دادند و یا اصلا سمتی نداشتند.

او افزود: آبادانی که آدم‌های بزرگی داشت، اما اکنون آدم‌های کوچک آمدند و در شهر‌های خودشان هم مربیگری نکردند. شما نمی‌توانید با افراد کوچک به چیز‌های بزرگ برسید.

پیشکسوت فوتبال آبادان درباره اینکه کدامیک از تیم‌های پایین جدول بعد از صنعت نفت آبادان به لیگ دسته یک سقوط می‌کند، گفت: استقلال خوزستان در عین حال شایستگی نسبت به نفت آبادان، اما نتایج بدی در نیم فصل دوم نگرفت.  آبی پوشان اهوازی ۳ بر ۲ توانستند تیم مس رفسنجان را شکست بدهند. به نظرم آنها در بازی با تیم پرسپولیس می‌توانستند برنده شوند و ۱۰ نفره شدن باعث شد که بازی برده را با باخت عوض کنند.  تیم استقلال خوزستان با این شرایط هم حذف می‌شود.

قاسمپور درباره اینکه کدامیک از تیم‌های استقلال و پرسپولیس قهرمان می‌شوند، گفت: با این شرایط شانس پرسپولیس بیشتر از استقلال است. البته فوتبال  غیر قابل پیش بینی است، اما شرایط به نفع سرخپوشان است. 

خبرنگار: مریم طایفه 

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا