اخبار روز

یکی از مهمترین وظایف مجلس دوازدهم آن است به تشکیل دولتی قدرتمند کمک کند

یکی از مهمترین وظایف مجلس دوازدهم آن است به تشکیل دولتی قدرتمند کمک کند

حمیدرضا حاحی بابایی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری درباره مجلس دوازدهم اظهار کرد: مجلس دوازدهم مجلسی متنوع است و قطب‌های گوناکون از نظر نوع نگاه و سلیقه در آن وجود دارد. اما مهم آن است که ضمن بیان سلایق باید یک مجلس با نشاط و شاداب که دارای دیدگاه های مختف است داشته باشیم که برآیند آن برای مردم بهبود شرایط در زندگی را ایجاد کند.

وی ادامه داد:پیش بینی می‌کنم که مجلس دوازدهم از مجلس یازدهم با توحه به نوع افرادی که وارد شده اند  مجلس موفق تری خواهد بود هم از نظر اجرایی بودن و هم از نظر تخصص افراد کار کرده‌ای هستند و نسبت مسائل آکاهی و اطلاع دارند.

حاجی بابایی گفت: وقتی از وحدت حرف می‌زنیم یعنی باید مراقب باشیم. ما باید نقد کنیم و مسائل گوناگون را موشکافی کنیم و ایده ها را در همه زمینه‌ها بررسی کنیم، اما نباید تبدیل به ستیزه جویی شود. باید در جامعه مقابل درو و دزدی و به طور کلی منکر باشیم. 

وی افزود: ما نباید به دنبال ستیزه جوی باشیم. قانون باید برخورد کند و رصد کند. تلاش نماینده مجلس و دولت بر این است که مشکلات مردم را حل کند. امیدآفرینی یعنی مردم متوجه شوند که مجلس تمام توان خود را برای رفع مشکلات مردم بر می‌دارند.وحدت میان نمایندگان باید زمینه کارآمدی باشد و مشکلات معیشتی را مردم را حل کند.

حاجی بابایی تاکید کرد: همه می دانند مشکلات اصلی مردم معیشت و اقتصاد است. مجلس باید چه کند؟مجلس ۲ اقدام قانون گذاری و نظارت را‌  می تواند انجام دهد. قانون گذاری یعنی که مجلس صبر کند تا دولت لایجه بیاورد و در جهت بهبود آن لایحه گام بردارد. دولت باید بیان کند که برای اقتصاد کشور چه برنامه‌ای دارد. رئیس جمهور آینده کشور ما باید مشخص کند که چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد.

یکی از مهمترین وظایف مجلس جدید آن است که یک دولت قدرتمند را شکل دهند. حرف‌های وزرا و دولت را باید تبدیل به قانون کنیم و رصد کنیم. نظارت مجلس باید نظارتی قدرتمند باشد.

وی تصریح کرد: در برنامه هفتم عنوان شده است. باید به سمتی برویم که دولت بپذیرد و قبول کند و بگوید چه برنامه‌ای برای مردمی کردن اقتصاد دارند. رئیس جمهور جدید نیز باید برنامه خود را در این باره عنوان کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همراهی خوبی میان دولت سیزدهم و مجلس وجود داشت. خصوصا میان رئسای مجلس و دولت بحث‌های خوبی انجام  می‌شد شهید رئیسی از یک طرف و مجلس هم در طرف دیکر همه تلاش خود را می‌کردند که چالشی میان دولت و مجلس وجود نداشته باشد.

وی افزود: اما مجلس دوازدهم را همراه‌تر میبینم . حدود 129 نیروی جدید به مجلس وارد شده اند و افراد اجرایی هستند و فضای مجلس را فضای آگاه به اجرا می‌دانم و در این شرایط قانون گزاری بهتر می‌شود.

وی تاکید کرد: اما مجلس باید رسالت خود را انجام دهد. مجلس باید قدرت خود را نشان دهد و مردم دوست دارند مجلس در عین قدرت نهایت حمایت را  از دولت داشته باشد.

حاجی بابایی گفت: مجلس دوازدهم در اول کار خود باید آزمون بزرگی را پشت سر بگذرد.مجلس دوازدهم باید دولت انتخاب کند و در نتیجه هم از دولت و هم از مجلس توقعی وجود دارد؛ و مردم باید حس کنند که مشلات در حال حل شدن است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلام ادامه داد:اما دولت باید کار زیربنایی انجام دهد مردم باید حس کنند که مشکلات در حال حل شدن است. مردم ما همین که حس کنند مسیر امیدآفرین است و می‌تواند مشکلات را حل کنند راضی هستند. دولت آینده باید به سمت حل کردن مشکلات مردم باشد.

وی افزود: وقتی افراد مجرب وجود دارد ضریب اشتباهات کاهش پیدا می‌کند و این یکی از مواردی است که می‌تواند مجلس قدرتمند را تشکیل دهند وقتی مردم اعمال مجلس را می‌بینند این حس باید در آن‌ها مبادرت شود که نمایندگان نگاه مردم را اعمال می‌کنند. مردم مجلسی می‌خواهند که بفهمد و درک کند.

مجلس جایگاه قدرتمند برای پمپاژ مسائل مختلف در کشور است و مجلیس می تون از بزرگتری جایگاه هایی باشد که مردم  را برای حضور در انتخابات کمک می کند و راه را برای بهتر شدن شرایط هموار می کند.

وی در انتها گفت: مجلس جایگاهی است که رئیس جمهور باید بداند که باید در برابر آن پاسخگو باشد.  به کمک صدا و سیما و مجلس شورای اسلامی باید بتوانیم همه شرایط را برای انتخاب یک رئیس جمهور خوب فراهم کنیم.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا