اخبار روز

بررسی وضعیت محیط زیستی واحد‌های تولیدی و صنعتی ملارد در بازدید استاندار تهران

بررسی وضعیت محیط زیستی واحد‌های تولیدی و صنعتی ملارد در بازدید استاندار تهران

در بازدید علیرضا فخاری، استاندار تهران از شرکت برودت گستر در شهرک صنعتی قبچاق شهرستان ملارد، کارخانه گروه داروسازی کیمیافام، واحد تولیدی فواد الیاف و گلخانه گل و گیاه زینتی که با حضور معاون اقتصادی استانداری، مدیر کل حوزه استاندار، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، سرپرست فرمانداری و مدیران کل ادارات استان نیز همراه بود، مسائل و مشکلات این واحد‌ها مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

این گزارش می‌افزاید فخاری در این بازدید ضمن آشنایی با فعالیت، تجهیزات کنترل آلودگی، میزان تولید و اشتغال زایی در این واحدها، دستورات لازم را برای رفع مشکلات مطرح شده صادر کرد. 

گفتنی است، شرکت برودت گستر تولید کننده قطعات یخ ساز یخچال با ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ قطعه توانسته است برای ۴۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی کند و به لحاظ مدیریت پساب بخش انسانی وضعیت این واحد مطلوب بوده و آخرین نتایج سال ۱۴۰۳ استاندارد است.

کارخانه گروه داروسازی کیمیافام تنها تولید کننده نسل جدید محصولات ضدعفونی بدون الکل توانسته است در شهرک صنعتی صفادشت برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کند و نتایج آنالیز هوا و پساب این واحد در سامانه جامع محیط زیست در اسفند ۱۴۰۲ مطابق استاندارد بوده و با افزودن محصولات بهداشتی و دارویی این واحد به صورت موقت یکساله مشروط به ارتقا سیستم تصفیه فاضلاب موافقت شده است.

شرکت فواد الیافت تولید کننده انواع پتو و رومبلی نیز فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ در شهرک صنعتی صفادشت آغاز کرده و هم اکنون در حدود ۵۰۰ نفر پرسنل بصورت مستقیم و دو شیفت در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند، در حال حاضر زیرساخت‌های تجهیزات کنترل آلودگی در این واحد در حال ساخت بوده و تا پایان سال ۱۴۰۳ ملزم به بهره برداری از سیستم تصفیه فاضلاب انسانی و صنعتی است و همچنین این واحد دارای سیستم کنترل آلودگی هوا برای بخش استنتر است.

گلخانه گل و گیاه زینتی در روستای دهک این شهرستان نیز در مساحت ۷۰۰۰ مترمربع بیش از ۳۰۰ هزار شاخه گل شاخه بریده در سال تولید می‌کند.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا