انتشار«شرح زیارت اربعین» در نیستان

انتشار«شرح زیارت اربعین» در نیستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، واژه اربعین از اصطلاحاتی است که در متون دینی و تاریخی در موارد متعددی به کار رفته است، و امور بسیاری با این واژه تعریف شده‌اند؛ مثل میقات چهل روزه حضرت موسی، کمال عقل در چهل سالگی، آثار چهل روز اخلاص، آثار حفظ چهل حدیث، شهادت چهل نفر برای انسان، دعای برای چهل مؤمن، قرائت دعای عهد در چهل صبح، عدم پذیرش نماز شرابخوار تا چهل روز، استحباب زیارت اربعین و … .

اما اهمیت زیارت اربعین منحصر به این واژه نیست، بلکه استحکام سند، اهتمام اهل‌بیت : به این زیارت و نیز ورود زیارت اربعین تنها برای امام حسین ۷ جایگاه آن‌را نمایان‌تر می‌کند و ما را با ارزش آن بیشتر آشنا می‌نماید. ضمن آن‌که معارف والای آن شوق و اشتیاق وارثان عاشورا را در انس و ارتباط با این مجموعه‌ی قدسی افزون می‌کند.

از سوی دیگر اقبال عمومی به این زیارت و مهم‌تر، زیارت امام حسین علیه السلام در روز اربعین در عصر حاضر که فراتر از شیعیان و علاقمندان حضرت سیدالشهدا  است، می‌طلبد که با محتوای این زیارت شریف بیشتر آشنا شویم. امروزه آثار و برکات خون حسین بن علی علیه السلام پس از چهارده قرن به خوبی جلوه‌گری می‌کند، به‌گونه‌ای که نه تنها فِرق مختلف مسلمانان، بلکه غیر مسلمانان را نیز در ایام اربعین حسینی به کربلای معلی جذب کرده تا جان مشتاقان و حق جویان از زلال مصفای امام حسین علیه السلام سیراب نماید. و این نویدی است روحبخش که جامعه‌ی بشری به‌تدریج برای درک ظهور منتقم اباعبدالله  آماده می‌شود تا به میمنت و مبارکی آرزوی دیرینه‌ی مَتَی تَرَانَا وَ نَرَاکَ‏ محقق گردد.

۵۷۵۷

منبع:خبرآنلاین

خروج از نسخه موبایل