بیوگرافی رضا رویگری از خوانندگی تا بازیگری، همسران و فرزندان +عکس

بیوگرافی رضا رویگری از خوانندگی تا بازیگری، همسران و فرزندان +عکس

رضا رویگری: سکته کردن رضا رویگری بازیگر ایرانی و  آخرین وضعیت از سلامت جسمی این بازیگر سرشناس را در این مطلب از بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک قرار داده ایم. در ادامه با بیوگرافی کوتاه این هنرمند پرسابقه همراه ما باشید.

پست انجمن صنفی بازیگران درباره وضعیت سلامت رضا رویگری

در متن پست انجمن صنفی بازیگران سینمای ‌ایران آمده‌ است:

«به اطلاع عزیزانی که در مدت اخیر پیگیر شرایط هنرمند محبوب و همکار عزیزمان آقای رضا رویگری بودند می‌رساند که انجمن بازیگران سینما همواره و به ویژه در ماه‌های گذشته مراقب شرایط و جویای احوال ایشان بوده و اخیراً هم در سکته مجدد ایشان، بر تمام مراحل بستری در بیمارستان نظارت داشته و همراهی کرده است.

پس از ترخیص ایشان از بیمارستان نیز چون امکان ادامه مداوا و پرستاری در منزل شخصی وجود نداشت، ایشان را روز سه‌شنبه ششم شهریور ماه در یک مرکز درمانی خصوصی و تحت نظارت پزشکان و کادر درمانی مجرب بستری کرده است، تا امور درمانی ایشان از جمله مراحل فیزیوتراپی و گفتار درمانی تا بهبود کامل در همین مرکز انجام شود.

انجمن بازیگران سینما از همه عزیزانی که در طول مدت بیماری ایشان را یاری کرده و همه شما مردم عزیز که نگران وضعیت ایشان بودید، کادر ارجمند درمانی ایشان و همچنین از صندوق اعتباری هنر، خانه سینما، آقای حسن مصطفوی و آقای رضا کریمی که در مراحل بستری شدن ایشان، ما را یاری کردند سپاسگزاری می‌کند. به امید بهبودی رضا رویگری عزیز و شفای همه بیماران.»

بیوگرافی رضا رویگری

رضا رویگری (زادهٔ ۶ دی ۱۳۲۵) بازیگر و خواننده ایرانی است. او فعالیت حرفه‌ای خود را در اواخر دههٔ ۱۳۴۰ آغاز کرده و در سینما، تلویزیون و تئاتر پرکار بوده است.

او همچنین خوانندهٔ سرود «الله الله» در اوایل انقلاب ۱۳۵۷ است. رویگری برای بازی در بوتیک (۱۳۸۲) نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن سینمای ایران شد. او در سال ۱۳۸۹ کیسان ابوعمره را در مجموعهٔ تلویزیونی مختارنامه به تصویر کشید.

از دیگر نقش‌های مهم او بازی در نقش «فریدون احتشام» در سریال به کجا چنین شتابان (۱۳۸۸–۱۳۸۷) است.  رویگری به خلبانی علاقه‌مند بود و دوبار امتحان داد اما پذیرفته نشد. او سپس وارد حرفه‌ نقاشی شد و با نمایش ویس و رامین‌ به‌ کارگاه‌ نمایشی پیوست. حاصل ازدواج نخست رویگری، پسری به‌‌ نام کیارش است که‌‌ در ۱۳۵۳ به‌‌ دنیا آمد.

ازدواج ها

حاصل ازدواج نخست رویگری با فرشته میرهاشمی، پسری به نام کیارش است که در ۱۳۵۳ به دنیا آمد.

رویگری در سال ۱۳۹۱ با تارا کریمی ازدواج کرد.

خوانندگی

رویگری خوانندهٔ موسیقی متن فیلم سینمایی ساعت فاجعه در سال ۱۳۵۱ را برعهده داشته است. رویگری سه آلبوم موسیقی با نام‌های از عشق گفتن و غوغا و کازابلانکا به بازار هنر عرضه کرده است.

وی همچنین، خوانندهٔ سرود «ایران ایران ایران» (الله الله) در ابتدای انقلاب ۱۳۵۷ است. در بهمن ۱۴۰۰ اعلام شد که رضا رویگری به مناسبت سالگرد انقلاب ۱۳۵۷ روز ۲۲ بهمن سرود «الله الله» (ایران ایران ایران) را همراه با ارکستر صبا به رهبری داوود صبا و گروه کر، در پهنه رودکی اجرا خواهد کرد. اما به دلیل بیماری وی این اجرا تنها با بدرقه او انجام شد.

بیماری رضا رویگری

در سال ۱۳۹۳ رسانه‌های ایران اعلام کردند که رضا رویگری سکته کرده و به دلیل از کار افتادن بعضی از اعضای بدن، نیازمند مراقبت و مجبور به فیزیوتراپی است. او در این مدت کمتر در سینما و تلویزیون بازی کرده و چند بار هم در بیمارستان بستری و تحت مداوا قرار گرفته است و در آسایشگاه کهریزک به سر می‌برد.

او گفته‌ بود در ایام بیماری برخی از جمله‌‌ یکی از همکارانش بسیاری از اموال او و سکه‌‌ هایش را گرفته‌‌ اند و خانه‌ای ندارد و اجاره‌نشین است و به دلیل بیماری و پیشنهاد نشدن کار سینمایی توان پرداخت هزینه‌های زندگی را ندارد.

در اوایل اردیبهشت ۱۴۰۱ نیز با انتشار کلیپی از اسکان اجباری در خانه سالمندان کهریزک توسط همسرش خبر داد و از دوستان، طرفداران و مردم درخواست کمک کرد.  تصویری منتشر شده‌ که‌ گروهی به‌ او می‌گویند خانه‌‌ ای با یک پرستار اختصاصی برای او آماده‌ کرده‌‌ اند.

متاسفانه رضا رویگری در پی سکته مجدد، از سه‌شنبه ششم شهریور ماه 1403 در یک مرکز درمانی خصوصی و تحت نظارت پزشکان و کادر درمانی مجرب بستری است.

توجه این مطلب از سایت چشمک برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این متن ندارد

خروج از نسخه موبایل